background image

Κεφάλαιο 3 - Ανάπτυξη και Υλοποίηση της Εφαρμογής 
 

 

 

42 

 

1. 

// Load Classes

 

2. 

require_once

(

'classes/Database.php'

);

 

3. 

require_once

(

'classes/Messages.php'

);

 

4. 

require_once

(

'classes/User.php'

);

 

5. 

require_once

(

'classes/General.php'

);

 

6. 

// init. objects

 

7. 

$db

 

=

 

new

 Database

;

 

8. 

$messages

 

=

 

new

 Messages

;

 

9. 

$gen

 

=

 

new

 General

;

 

 

Κώδικας 3: loader.php - Αρχικοποίηση αντικειμένων 

Το  επόμενο  βήμα  είναι  η  αρχικοποίηση  των  αντικειμένων  που  χρησιμοποιούμε.  Αρχικά 
καλούμε  τα  αρχεία  που  περιέχουν  τις  αντίστοιχες  κλάσεις  (Κώδικας  3,  γραμμές  2-5)  και 
αμέσως μετά δημιουργούμε τα αντικείμενα που θα χρησιμοποιήσουμε. 

1. 

// login pseudo user with session id

 

2. 

if

(

isset

(

$_SESSION

[

'SID'

])

 

&&

 

$_SESSION

[

'SID'

]>

0

){

 

3. 

  $_SESSION

[

'vhdl_user'

][

'username'

]

 

=

 

"Guest"

;

 

4. 

  $_SESSION

[

'vhdl_user'

][

'id'

]

 

=

 

"0"

;

 

5. 

  $_SESSION

[

'vhdl_user'

][

'loged_in'

]

 

=

 

1

;

 

6. 

  $_SESSION

[

'vhdl_user'

][

'type'

]

 

=

 

0

;

 

7. 

}

 

8. 

if

(

 

isset

(

$_SESSION

[

'vhdl_user'

])

 

){

 

9. 

  $user

 

=

 

new

 User

(

$_SESSION

[

'vhdl_user'

]);

 

10. 

}

 

11. 

if

(

 

!

isset

(

$_SESSION

[

'vhdl_msg'

])

 

){

 

12. 

  $_SESSION

[

'vhdl_msg'

]

 

=

 

array

();

 

13. 

}

 

 

Κώδικας 4: loader.php - Αρχικοποίηση συνεδρίας και αντικειμένου χρήστη 

Συγκεκριμένα  για  την  δημιουργία  του  αντικείμενου  χρήστη  πρέπει  να  προηγηθεί  ο  έλεγχος 
επισκέπτη.  Εάν  έχουμε  σύνδεση  επισκέπτη  θα  θέσουμε  τις  κατάλληλες  τιμές  συνεδρίας 
(Κώδικας 4, γραμμές 2-7). Με παρόμοιο τρόπο θέτουμε τις τιμές συνεδρίας κατά την σύνδεση 
ενός  χρήστη.  Έτσι,  μπορούμε  μετά  να  ελέγξουμε  εάν  υπάρχει  συνδεμένος  χρήστης  ή 
επισκέπτης  και  να  δημιουργήσουμε  το  αντικείμενο  χρήστη  (Κώδικας  4,  γραμμές  8-10). 
Αμέσως  μετά  έχουμε  την  αρχικοποίηση  της  συνεδρίας  μηνυμάτων  σε  περίπτωση  που  δεν 
υπάρχει  ήδη  (Κώδικας  4,  γραμμές  11-13).  Η  συγκεκριμένη  συνεδρία  μεταφέρει  μηνύματα 
ανατροφοδότησης  που  ενημερώνουν  τον  χρήστη  για  το  αποτέλεσμα  της  λειτουργίας  που 
επιχείρησε. 

1. 

require_once

(

'security.php'

);

 

2. 

require_once

(

'post_handler.php'

);

 

 

3. 

?>

 

 

Κώδικας 5: loader.php - Κλήση αρχείων ασφαλείας και αλληλεπίδρασης 

Τέλος  έχουμε  την  κλήση  του  αρχείου  security.php,  σημαντικό  μέρος  της  ασφάλειας  στην 
εφαρμογή μας και του αρχείου post_handler.php, υπεύθυνο για την διαχείριση αλληλεπίδρασης 
με τον χρήστη στην αποστολή φόρμας (Κώδικας 5). Βλέπουμε λοιπόν ότι το αρχείο loader.php 
αποτελεί την αρχικοποίηση βασικών στοιχείων όπως οι συνεδρίες, καθολικές μεταβλητές και 
κλάσεις που απαιτούνται σε κάθε εκτέλεση ενός σεναρίου της εφαρμογής μας.