background image

 

 

 

95

 

ΑΝΑΠΤΥΞΗ  3D ΣΚΟΠΕΥΤΙΚΟΥ  ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ  ΤΡΙΤΟΥ  ΠΡΟΣΩΠΟΥ  ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ 
ΠΑΙΚΤΩΝ  ΤΥΠΟΥ  ROGUELITE 

Η  διασύνδεση  των  χρηστών  σε  δωμάτια  μπορεί  να  φέρει  μια  πρόκληση  στην  αρχή, 

γεγονός  που  συνέβη  και  στην  προκειμένη  περίπτωση  (Σχήμα  3),  μιας  και  οι  χρήστες  που  είχαν 
συνδεθεί σε διαφορετικό διακομιστή δεν μπορούσαν να βρεθούν μεταξύ τους, και δεν είχαν την 
δυνατότητα  αλλαγής  του  διακομιστή  που  ήταν  συνδεδεμένοι.  Όμως  η  λειτουργία  αυτή 
προστέθηκε, και έγινε πλέον δυνατή η σύνδεση στον διακομιστή που επιλέγει ο παίκτης. 
 

 

Σχήμα 4 Αναφορά προβλημάτων συγχρονισμού και καθυστέρησης κατά την διάρκεια του παιχνιδιού 

 

Κατά  την  διάρκεια  του  παιχνιδιού  δεν  έγινε  αντιληπτή  καμία  καθυστέρηση  και  κανένας 

ασυγχρονισμός του παιχνιδιού από τους παίκτες εφόσον η συντριπτική πλειοψηφία ανέφερε πως 
δεν  βίωσε  κανένα  πρόβλημα  (Σχήμα  4).  Παρόλο  που  η  καθυστέρηση  ή  αλλιώς  ping,  ήταν  στην 
κλίμακα  των  80  –  120  ms,  τιμή  που  σε  άλλα  πιο  απαιτητικά,  χρονικά  ευαίσθητα  παιχνίδια  θα 
προκαλούσε  αξιοπρόσεχτη  διαφορά  στις  επιδόσεις  του  παίκτη,  είναι  ασήμαντος  βαθμός 
καθυστέρησης στην κατηγορία που ανήκει το παιχνίδι της διπλωματικής εργασίας. 
 

Εκτός από της στατιστικές ερωτήσεις που είχαν ως κύριο στόχο την εξαγωγή πληροφοριών 

από  τους  παίκτες  πάνω  στην  εμπειρία  τους  με  το  multiplayer  κομμάτι,  δεν  υπήρχε  κάποιο 
αρνητικό  σχόλιο  περιγράφοντας  γραπτώς  πιθανά  ελαττώματα  στην  διασύνδεση  ή  στην 
καθυστέρηση του παιχνιδιού. 
 

5.2 Αποτελέσματα σχεδιασμού 

Ένα παιχνίδι πρέπει πάντα να λαμβάνει εποικοδομητική κριτική για να εξελίσσεται, και οι 

δοκιμές φανέρωσαν ποια σημεία εκτελέστηκαν σωστά, και ποια σημεία χρειάστηκαν βελτιώσεις 
ή μελλοντικές επεκτάσεις. Η μετρική για πολλούς από τους μηχανισμούς του παιχνιδιού είναι η 
αίσθηση της ικανοποίησης που ένιωθε ο παίκτης μέχρι το τέλος του παιχνιδιού. 

Οι χρήστες έχουν μέτρια εξοικείωση με τα roguelite παιχνίδια κατά μέσο όρο, όμως είναι 

πλήρως εξοικειωμένοι με τα multiplayer παιχνίδια (Σχήμα 5), αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά 
ότι όλο και περισσότερα άτομα παίζουν παιχνίδια με πολλαπλούς παίκτες. 

0

0

0

0

100%

0

0.2

0.4

0.6

0.8

1

1.2

Πολλά προβλήματα Αρκετά προβλήματα Λίγα προβλήματα

Σχεδόν κανένα 

πρόβλημα

Κανένα  πρόβλημα

Συναντήσατε προβλήματα ασυγχρονισμού του παιχνιδιού 

ή καθυστερήσεις (lag);

Επιλογή χρήση