background image

 

 

 

93

 

ΑΝΑΠΤΥΞΗ  3D ΣΚΟΠΕΥΤΙΚΟΥ  ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ  ΤΡΙΤΟΥ  ΠΡΟΣΩΠΟΥ  ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ 
ΠΑΙΚΤΩΝ  ΤΥΠΟΥ  ROGUELITE 

Κεφάλαιο 5: Αποτελέσματα 

 

Σε  αυτό  το  κεφάλαιο  γίνεται  αναφορά  στα  αποτελέσματα  που  προσκομίσθηκαν  από  το 

ερωτηματολόγιο  που  συμπλήρωσαν  οι  8  δοκιμαστές  του  παιχνιδιού.  Οι  δοκιμαστές  δώσανε 
συναίνεση  για  τη συμμετοχή  τους  στην  αξιολόγηση  και  συμφώνησαν  με  τους  κανονισμούς  που 
δίνονται  από  την  Επιτροπή  Ηθικής  Δεοντολογίας  της  Έρευνας  (Ε.Η.Δ.Ε)  του  Πανεπιστήμιου 
Δυτικής  Μακεδονίας  [28].  Τα  άτομα  για  τον  δοκιμαστικό  έλεγχο  επιλέχθηκαν  με  κριτήρια  την 
ηλικία, και την εμπειρία τους στα παιχνίδια. Με βάση προηγούμενες έρευνες η ηλικιακή ομάδα 
με  τα  περισσότερα  άτομα  που  παίζουν  παιχνίδια  είναι  μεταξύ  18  –  34  χρονών  [29]  οπότε  οι 
δοκιμαστές ανήκουν σε αυτήν την ομάδα. Λόγω του στοχευμένου κοινού του παιχνιδιού, κρίθηκε 
αναγκαίο οι δοκιμαστές να έχουν εμπειρία με τα ψηφιακά παιχνίδια.  

Αναλύονται  τα  σχεδιαστικά  προβλήματα  που  εντοπίστηκαν    από  την  επίδοση  των 

παικτών, τα σφάλματα, και την καθυστέρηση που υπάρχει στη διακίνηση των μηνυμάτων μέσω 
του δικτύου. 

Με  την  ολοκλήρωση  του  παιχνιδιού,  διαμοιράστηκε  το  ερωτηματολόγιο  σε  δοκιμαστές 

για  την  λήψη  της  εποικοδομητικής  κριτικής.  Εντοπίστηκαν  τεχνικά  κομμάτια  που  δεν 
λειτουργούσαν, όποτε έγιναν οι απαραίτητες αλλαγές για την διόρθωσή τους σε επόμενο χρονικό 
διάστημα. Επιπρόσθετα έγιναν σχεδιαστικές αλλαγές με βάση τα σχόλια που προέκυψαν από το 
παρεχόμενο ερωτηματολόγιο. 
 

5.1 Αποτελέσματα δικτύωσης 

Μεγάλος  παράγοντας  της  καθυστέρησης  είναι  ο  επιλεγμένος  διακομιστής  για  την 

διασύνδεση, και η απόσταση του από τους παίκτες. Στην περίπτωση που οι παίκτες συνδέονταν 
στον διακομιστή που το παιχνίδι προεπέλεγε, δηλαδή τον πιο ιδανικό για τον παίκτη ως προς την 
καθυστέρηση,  παρατηρήθηκαν  καθυστερήσεις  μεταξύ  των  τιμών  80  -  120ms  κατά  μέσο  όρο 
(Σχήμα 1). 

 

 

Σχήμα 1 Καθυστέρηση παικτών κατά μέσο όρο 

0

20

40

60

80

100

120

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Καθυστέρηση (ms)