90
ΑΝΑΠΤΥΞΗ 3D ΣΚΟΠΕΥΤΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΤΡΙΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ
ΠΑΙΚΤΩΝ ΤΥΠΟΥ ROGUELITE
4.3 Βελτιστοποίηση
4.3.1 Φωτισμός
Τα είδη του φωτισμού είναι το Realtime, το Baked, και το Mixed. Ο Realtime φωτισμός
ενεργοποιεί τον φωτισμό πραγματικού χρόνου, δηλαδή δημιουργούνται αντανακλάσεις φωτός
όταν αντικείμενα πλησιάζουν πηγές φωτός. Ο Baked φωτισμός αποθηκεύει τον φωτισμό στα
textures του αντικειμένου, έτσι ώστε να μην πραγματοποιούνται οι υπολογισμοί του φωτός κατά
την διάρκεια του παιχνιδιού. Ο Mixed φωτισμός είναι μια ενδιάμεση λύση όπου μερικά
αντικείμενα έχουν αποθηκευμένα τον φωτισμό στα textures τους όπως στον Baked φωτισμό,
καθώς άλλα αντικείμενα πραγματοποιούν υπολογισμούς για την αντανάκλαση του φωτισμού σε
πραγματικό χρόνο, όπως στον Realtime φωτισμό. Για να ελαχιστοποιείται η επιβάρυνση του
συστήματος, χρησιμοποιήθηκε Baked φωτισμός για όλες τις πηγές φωτισμού.
4.3.2 Αποθηκευτικός χώρος
Το μέγεθος του παιχνιδιού χωρίς καμία χρήση συμπίεσης ανερχόταν στα 882MB και το
99% από το μέγεθος προερχόταν από τα textures. Χρησιμοποιήθηκε η συμπίεση που παρέχεται
από την Unity (Εικόνα 106) σε όλα τα textures του παιχνιδιού. Μετά την συμπίεση, το παιχνίδι
μειώθηκε στα μόλις 334MB (Εικόνα 107).
Εικόνα 106 Συμπίεση των textures
Εικόνα 107 Τελικό μέγεθος παιχνιδιού