background image

 

 

 

90

 

ΑΝΑΠΤΥΞΗ  3D ΣΚΟΠΕΥΤΙΚΟΥ  ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ  ΤΡΙΤΟΥ  ΠΡΟΣΩΠΟΥ  ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ 
ΠΑΙΚΤΩΝ  ΤΥΠΟΥ  ROGUELITE 

4.3 Βελτιστοποίηση 

4.3.1 Φωτισμός 

 

Τα  είδη  του  φωτισμού  είναι  το  Realtime,  το  Baked,  και  το  Mixed.  Ο  Realtime  φωτισμός 

ενεργοποιεί  τον  φωτισμό  πραγματικού  χρόνου,  δηλαδή  δημιουργούνται  αντανακλάσεις  φωτός 
όταν  αντικείμενα  πλησιάζουν  πηγές  φωτός.  Ο  Baked  φωτισμός  αποθηκεύει  τον  φωτισμό  στα 
textures του αντικειμένου, έτσι ώστε να μην πραγματοποιούνται οι υπολογισμοί του φωτός κατά 
την  διάρκεια  του  παιχνιδιού.  Ο  Mixed  φωτισμός  είναι  μια  ενδιάμεση  λύση  όπου  μερικά 
αντικείμενα  έχουν  αποθηκευμένα  τον  φωτισμό  στα  textures  τους  όπως  στον  Baked  φωτισμό, 
καθώς άλλα αντικείμενα πραγματοποιούν υπολογισμούς για την αντανάκλαση του φωτισμού σε 
πραγματικό  χρόνο,  όπως  στον  Realtime  φωτισμό.  Για  να  ελαχιστοποιείται  η  επιβάρυνση  του 
συστήματος, χρησιμοποιήθηκε Baked φωτισμός για όλες τις πηγές φωτισμού. 
 
4.3.2 Αποθηκευτικός χώρος 

 

Το  μέγεθος  του  παιχνιδιού  χωρίς  καμία  χρήση συμπίεσης  ανερχόταν  στα  882MB  και  το 

99% από το μέγεθος προερχόταν από  τα textures. Χρησιμοποιήθηκε η συμπίεση που παρέχεται 
από  την  Unity  (Εικόνα  106)  σε  όλα  τα  textures  του  παιχνιδιού.  Μετά  την  συμπίεση,  το  παιχνίδι 
μειώθηκε στα μόλις 334MB (Εικόνα 107). 
 

 

Εικόνα 106 Συμπίεση των textures 

 

Εικόνα 107 Τελικό μέγεθος παιχνιδιού