31
ΑΝΑΠΤΥΞΗ 3D ΣΚΟΠΕΥΤΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΤΡΙΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ
ΠΑΙΚΤΩΝ ΤΥΠΟΥ ROGUELITE
Κεφάλαιο 3: Ανάλυση και περιγραφή συστήματος
Στην ενότητα αυτήν παρουσιάζεται ο σχεδιασμός του παιχνιδιού στη μορφή ενός Game
Design Document, όπως είναι κατάλληλο για κάθε παιχνίδι κατά την σχεδιαστική φάση του. To
παιχνίδι ονομάζεται Bullet Drifters, και είναι ένα σκοπευτικό παιχνίδι τρίτου προσώπου με
πολλαπλούς παίκτες τύπου roguelite.
3.1 Εισαγωγή
Το Bullet Drifters, που αναπτύχθηκε σε αυτή τη διπλωματική εργασία, είναι ένα roguelite
σκοπευτικό παιχνίδι τρίτου προσώπου έως και 4 άτομα, όπου οι παίκτες βρίσκονται σε μια αρένα
αντιμετωπίζοντας μια σειρά από μάχες. Κατά την διάρκεια του παιχνιδιού οι παίκτες μπορούν να
βρουν νέα και καλύτερα όπλα, να ενδυναμώσουν τον εξοπλισμό τους, και να παλέψουν για να
αποκτήσουν τον τίτλο ενός Bullet Drifter. Όταν χάσουν όλοι οι παίκτες, δεν έχουν άλλη επιλογή
παρά μόνο να ξεκινήσουν ξανά από την αρχή, όμως με την δυνατότητα να ξεκλειδώσουν μόνιμες
αναβαθμίσεις.
3.2 Κατηγορία
Το παιχνίδι είναι 3D σκοπευτικό τρίτου προσώπου με μηχανισμούς roguelite,
περιλαμβάνοντας τις λειτουργίες ενός multiplayer παιχνιδιού. Η έμπνευση για το παιχνίδι
προέρχεται από τον συνδυασμό των παιχνιδιών Risk of Rain 2 και Ratchet Gladiator (ή αλλιώς
Ratchet Deadlocked). Πιο συγκεκριμένα το παιχνίδι συνδυάζει τους μηχανισμούς που περιέχει το
Risk of Rain 2, όπως οι αναβαθμίσεις κατά την διάρκεια του παιχνιδιού, και η τυχαία δημιουργία
των εχθρών, μαζί με το περιβάλλον και το γενικότερο θέμα του Ratchet Gladiator, όπως η αρένα
στην οποία διαδραματίζεται το παιχνίδι και η ποικιλία των όπλων.
3.3 Μηχανισμοί παιχνιδιού
Για την κίνηση του χαρακτήρα, οι παίκτες μπορούν να τρέχουν στην αρένα που
βρίσκονται, μπορούν να πηδήξουν, και να κάνουν μια γρήγορη επιτάχυνση προς μια κατεύθυνση
(dash). Για την διαχείριση των όπλων, οι παίκτες έχουν την δυνατότητα να πυροβολήσουν άμα
κρατάνε κάποιο όπλο, να ξαναγεμίσουν το όπλο τους σε περίπτωση που ξεμείνουν από σφαίρες
αλλά και όποτε δώσουν την εντολή, να εναλλάσσουν μεταξύ των όπλων που έχουν στην κατοχή
τους (μέγιστο τρία όπλα), ή να πετάξουν το όπλο τους κάτω. Υπάρχει η δυνατότητα
αλληλεπίδρασης ανάλογα με αυτό που είναι μπροστά στους παίκτες, δηλαδή μπορούν να
ανοίξουν ένα κουτί, να εξοπλιστούν με ένα όπλο, ή να αποκτήσουν power ups (προσωρινές
αναβαθμίσεις) που θα βρεθούν μπροστά τους. Τέλος μπορούν επίσης να χτυπήσουν τους
εχθρούς και με το σπαθί.
Το παιχνίδι αρχίζει πάντα από την αρχή με ένα κουτί για την τυχαία επιλογή όπλου για τον
κάθε παίκτη. Υπάρχουν δέκα γύροι, ο καθένας με τα δικά του χαρακτηριστικά, όπου οι παίκτες
έχουν ως στόχο να επιβιώσουν ενώ διάφοροι εχθροί τους κυνηγάνε για να τους προκαλέσουν
ζημιά. Οι εχθροί όταν χάνουν αφήνουν πίσω νομίσματα για να συλλέγουν οι παίκτες, και επίσης
έχουν την πιθανότητα να ρίξουν power ups που μπορούν οι παίκτες να μαζέψουν για να
ενδυναμώσουν τα όπλα και τα στατιστικά τους. Με την εκπλήρωση κάθε γύρου, εμφανίζεται ένα
καινούργιο κουτί που θα παρέχει στους παίκτες καινούργια όπλα. Όταν ο παίκτης χάσει όλους