background image

 

 

 

28

 

ΑΝΑΠΤΥΞΗ  3D ΣΚΟΠΕΥΤΙΚΟΥ  ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ  ΤΡΙΤΟΥ  ΠΡΟΣΩΠΟΥ  ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ 
ΠΑΙΚΤΩΝ  ΤΥΠΟΥ  ROGUELITE 

2.1.14 Audacity 

 

Στις  περιπτώσεις  που  δεν  είναι  πάντα  δυνατή  η  εύρεση  του  κατάλληλου  ηχητικού  εφέ 

γίνεται η χρήση του Audacity. To Audacity είναι άλλο ένα δωρεάν open-source λογισμικό,  όπου 
εξειδικεύεται  στην  καταγραφή  και  στην  επεξεργασία  ψηφιακού  ήχου  [24].  Βασικό  πλεονέκτημα 
είναι η απλή διεπαφή χρήστη που διαθέτει, με αποτέλεσμα να μπορούν να το χρησιμοποιήσουν 
εύκολα και χρήστες με χαμηλό επίπεδο γνώσεων στην επεξεργασία ήχου. Ένα παιχνίδι χρειάζεται 
πολλά  προσαρμοσμένα  ηχητικά  εφέ  τα  οποία  μπορούν  να  καλυφθούν  με  τις  λειτουργίες  που 
παρέχει το Audacity. 

 

2.2 Κατηγορίες παιχνιδιών

 

2.2.1 Third Person Shooter 

 

Τα  παιχνίδια  Σκοποβολής  Τρίτου  Προσώπου  (Third  Person  Shooter)  είναι  μία 

υποκατηγορία  των  3D  παιχνιδιών  σκοποβολής  όπου  η  κύρια  οπτική  εστίαση  είναι  στην 
σκοποβολή,  και  η  κάμερα  σε  αντίθεση  με  τα  First  Person  Shooter  (όπου  η  κάμερα  φαίνεται  να 
είναι στο επίπεδο των ματιών του χαρακτήρα) είναι σε απόσταση και πίσω από τον χαρακτήρα. 

 

2.2.2 Roguelike 

 

Τα  roguelike  παιχνίδια  είναι  μία  υποκατηγορία  παιχνιδιών  ρόλου  που  έχουν  πολύ 

καθορισμένα  χαρακτηριστικά  αλλά  στις  μέρες  μας  ο  όρος  αυτός  χρησιμοποιείται  πολύ  συχνά 
εσφαλμένα  για  την  κατηγοριοποίηση  μιας  πληθώρας  παιχνιδιών  [25].  O  όρος  του  roguelike 
προήλθε  από  το  παιχνίδι  Rogue,  το  οποίο  κυκλοφόρησε  το  1980  και  είχε  τους  μηχανισμούς 
παιχνιδιού που ορίζουν τα roguelike  παιχνίδια. Πιο συγκεκριμένα ένα παιχνίδι κανονικά ορίζεται 
roguelike όταν περιέχει [26]: 

•  Τυχαία  παραγωγή  περιβάλλοντος:  Το  περιβάλλον  δημιουργείται  με  διαδικαστική 

δημιουργία,  δηλαδή  όχι  τελείως  τυχαία  για  να  γίνει  αποφυγή  των  ανίκητων 
περιπτώσεων. 

•  Μόνιμο  θάνατο:  Όταν  χάσει  ο  παίκτης,  χάνει  ολόκληρη  την  πρόοδο  του  και 

ξεκινάει  ξανά από την αρχή. 

•  Turn based κίνηση σε πλέγμα: Ο παίκτης βρίσκεται σε ένα πλέγμα στο περιβάλλον 

και οι κινήσεις του παίκτη και των εχθρών εναλλάσσονται διαδοχικά. 

•  Περιπλοκότητα: Το παιχνίδι πρέπει να επιτρέπει πολλαπλές λύσεις στα ενδεχόμενα 

προβλήματα, για να μην δημιουργούνται ανίκητα σενάρια λόγω της τυχαίας φύσης 
του παιχνιδιού. 

•  Εστίαση στους εχθρούς: Υπάρχει μεγάλη τάση στην συχνή μάχη με εχθρούς. 

•  Έμφαση  στην  εξερεύνηση:  Συγκεκριμένες  αποφάσεις  ή  σκέψεις  είναι 

αναμενόμενες  από  τον  παίκτη  με  βάση  την  περιέργεια  και  την  αίσθηση  της 
εξερεύνησης  για  την  δημιουργία  μιας  εντελώς  διαφορετικής  εμπειρίας  καθ’  όλη 
την διάρκεια του παιχνιδιού.