background image

 

 

 

25

 

ΑΝΑΠΤΥΞΗ  3D ΣΚΟΠΕΥΤΙΚΟΥ  ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ  ΤΡΙΤΟΥ  ΠΡΟΣΩΠΟΥ  ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ 
ΠΑΙΚΤΩΝ  ΤΥΠΟΥ  ROGUELITE 

2.1.6 Visual Studio Code 

 

Το  IDE  που  επιλέχθηκε  είναι  το  Visual  Studio  λόγω  προϋπάρχουσας  εμπειρίας  με  το 

συγκεκριμένο λογισμικό, και επίσης υπάρχει καλή συμβατότητα με την μηχανή παιχνιδιού Unity.  
Το Visual Studio Code, ή  αλλιώς VS Code, είναι ένας επεξεργαστής πηγαίου κώδικα αναπτυγμένο 
από την Microsoft με την χρήση του Electron framework για τα λειτουργικά συστήματα Windows, 
Linux  και  macOS.  To  VS  Code  υποστηρίζει  λειτουργίες  όπως  αποσφαλμάτωση,  επισήμανση 
σύνταξης,  έξυπνη  συμπλήρωση  κώδικα,  αποσπάσματα,  ανακατασκευή  κώδικα,  και 
ενσωματωμένο  Git.  Ένα  από  τα μεγάλα  πλεονεκτήματα  του  VS  Code  είναι  ότι  οι  χρήστες  έχουν 
την  δυνατότητα  να  εγκαταστήσουν  επεκτάσεις,  οι  οποίες  μπορούν  να  προσθέσουν  λειτουργίες 
στο βασικό πρόγραμμα [16].  

 

2.1.7 Github 

Λόγω  της  έκτασης  της  εργασίας  και  του  χρονικού  διαστήματος,  κρίνεται  απαραίτητη  η 

χρήση ενός λογισμικού που μπορεί να συντηρεί πολλαπλές εκδοχές του κώδικα. Το Github είναι 
μία  πλατφόρμα  για  τον  έλεγχο  έκδοσης  χρησιμοποιώντας  το  Git.  Είναι  χρήσιμο  για  την 
αποθήκευση, συντήρηση και διαχείριση του κώδικα [17].  

 

2.1.8 Blender 

 

Έγινε  χρήση  του  Blender  για  την  διόρθωση  των  animations  που  δεν  ταίριαζαν  με  τα 

υπόλοιπα  προεπιλεγμένα  animations.  Το  Blender  είναι  ένα  δωρεάν  open-source  λογισμικό,  με 
πρωταρχικό  στόχο  την  σχεδίαση  3D  γραφικών.  Χρησιμοποιείται  για  modeling,  rigging, 
προσομοιώσεις  νερού,  animations,  rendering,  μη  γραμμική  επεξεργασία  και  για  δημιουργία 
αλληλεπιδραστικών  3D εφαρμογών όπως τα βιντεοπαιχνίδια  [18].  

 

2.1.9 Photon 

 

Για  την  δικτύωση  των  παιχνιδιών  υπάρχουν  αρκετές  επιλογές,  αλλά  η  υπηρεσία  που 

προσφέρει διακομιστές για την διαδικτύωση των παικτών γίνεται με το Photon Unity Networking. 
Το Photon Unity Networking (PUN) είναι ένα πακέτο της Unity για την δημιουργία των παιχνιδιών 
με  πολλαπλούς  παίκτες  μέσω  του  δικτύου.  Αφού  το  παιχνίδι  είναι  μέχρι  4  άτομα  και  υπάρχει 
συνεργασία μεταξύ των παικτών αντί για ανταγωνισμό, δεν υπάρχει ανάγκη για αυστηρό έλεγχο 
από τους διακομιστές. Το PUN χρησιμοποιεί εξειδικευμένους διακομιστές για να βοηθήσει στην 
ευέλικτη διασύνδεση των παικτών και την εισαγωγή τους σε δωμάτια όπου διάφορα αντικείμενα 
παιχνιδιού  και  μεταβλητές  μπορούν  να  συγχρονιστούν.  Για  την  επιτυχή  εύρεση  δωματίων  οι 
παίκτες  πρέπει  να    συνδεθούν  στον  ίδιο  διακομιστή.  H  Photon  παρέχει  πολλούς  διακομιστές 
παγκοσμίως [19]. Αφού συνδεθούν οι παίκτες στο ίδιο δωμάτιο, αναλαμβάνει ο δημιουργός του 
δωματίου  (host)  τους  ελέγχους  και  την  συμπεριφορά  των  διαδικτυακών  αντικειμένων.  Οι 
υπόλοιποι  παίκτες  θεωρούνται  ως  clients.  Οι  κύριες  λειτουργίες  για  τον  συγχρονισμό  των 
παικτών  είναι  τα  RPC  (Remote  Procedure  Calls),  τα  Custom  Properties,  και  τα  Photon  events 
“χαμηλού  επιπέδου”.  Οι  λειτουργίες  που  χρησιμοποιήθηκαν ήταν  τα  RPC  και  τα  Photon  events. 
Άλλο  ένα  χρήσιμο  εργαλείο  της  Photon  για  τον  συγχρονισμό  όχι  μόνο  των  παικτών  αλλά 
οποιουδήποτε  αντικειμένου, είναι το  PhotonView.