background image

 

 

 

23

 

ΑΝΑΠΤΥΞΗ  3D ΣΚΟΠΕΥΤΙΚΟΥ  ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ  ΤΡΙΤΟΥ  ΠΡΟΣΩΠΟΥ  ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ 
ΠΑΙΚΤΩΝ  ΤΥΠΟΥ  ROGUELITE 

Κεφάλαιο  2: Θεωρητικό́ υπόβαθρο  

 

Στο κεφάλαιο  αυτό παρουσιάζονται όλα τα λογισμικά που χρησιμοποιήθηκαν κατά την 

διάρκεια  της διπλωματικής εργασίας, καθώς και αναλύονται οι κατηγορίες στις οποίες ανήκει το 
παιχνίδι. 
 

2.1 Εργαλεία ανάπτυξης παιχνιδιού 

2.1.1 Game Engine – Μηχανή Παιχνιδιού 

Η  ανάπτυξη  ψηφιακών  παιχνιδιών  μπορεί  να  γίνει  δυνατή  με  την  χρήση  μιας  μηχανής 

παιχνιδιών  [10].  Οι  μηχανές  παιχνιδιών  είναι  λογισμικά  εξειδικευμένα  για  την  ανάπτυξη 
ψηφιακών  παιχνιδιών,  παρέχοντας  εργαλεία  όπως  μια  μηχανή  απόδοσης  για  2D  ή  3D  γραφικά, 
μια μηχανή φυσικής ή εντοπισμού συγκρούσεων, ήχο, scripting, animation, τεχνητή νοημοσύνη, 
δικτύωση, streaming, διαχείριση μνήμης, νήματα (threading), υποστήριξη τοπικοποίησης, και ένα 
γράφο  σκηνής  (scene  graph).  Έχουν  δημιουργηθεί  πολλές  μηχανές  παιχνιδιών  όπου  η  κάθε μια 
έχει τα δικά της πλεονεκτήματα, αλλά αυτές που ξεχωρίζουν με διαφορά είναι: 

• 

Unity 

• 

Unreal Engine 

• 

Godot 

 

2.1.2 Unity 

Για  το  παιχνίδι  που  αναπτύχθηκε  επιλέχθηκε  η  μηχανή παιχνιδιού  Unity.  Ο  λόγος  είναι 

επειδή η Unity είναι η μηχανή παιχνιδιού με τα περισσότερα εγχειρίδια και ενεργούς χρήστες με 
αποτέλεσμα  να  υπάρχει  πληθώρα  λύσεων  σε  τυχόν  προβλήματα  ή  ακόμα  και  πολλά 
εκπαιδευτικά  βίντεο  και  έγγραφα.  Η  μηχανή  παιχνιδιών  Unity  δημιουργήθηκε  από  την  Unity 
Technologies  το  2005,  εξαρχής  για  τα  λογισμικά  Mac  OS  αποκλειστικά  [11].  Σήμερα 
χρησιμοποιείται  παγκοσμίως  με  πάνω  από  2.5  εκατομμύρια  εγγεγραμμένους  προγραμματιστές 
και   υποστηρίζει  μια  μεγάλη  γκάμα  από  πλατφόρμες  όπως  τα  λογισμικά  ενός  υπολογιστή, 
κονσόλες,  κινητά,  και  πλατφόρμες  εικονικής  πραγματικότητας  (VR).  Μερικά  από  τα 
δημοφιλέστερα παιχνίδια έχουν αναπτυχθεί στην Unity όπως, Hollow Knight, Fall guys, και το Risk 
of Rain 2 που είναι η κύρια έμπνευση του παιχνιδιού της διπλωματικής εργασίας.  

Η Unity οφείλει  την επιτυχία της στο γεγονός ότι  [12]: 

• 

Είναι διαπλατφορμική, προσφέροντας υποστήριξη για πάνω από 25 πλατφόρμες δίνοντας 
την  δυνατότητα  για  περισσότερη  προσβασιμότητα,  άρα  και  περισσότερους  πιθανούς 
χρήστες. 

• 

Επιτρέπει  την  δημιουργία  παιχνιδιών  σε  δυο  διαστάσεις  (2D),  τρεις  διαστάσεις  (3D), 
εικονική πραγματικότητα  (VR), και επαυξημένη πραγματικότητα (AR). 

• 

Είναι  δωρεάν,  παρέχοντας  όλα  τα  απαραίτητα  εργαλεία  για  έναν  ανεξάρτητο 
προγραμματιστή  ή  ακόμα  και  μια  μικρή  εταιρεία,  με  την  επιλογή  της  πληρωμής  του 
επαγγελματικού  πακέτου που περιέχει επιπρόσθετες λειτουργίες. 

• 

Παρέχει γραφικά υψηλού επιπέδου ώστε οι χρήστες να μπορούν να φτιάχνουν αισθητικά 
όμορφα παιχνίδια.