21
ΑΝΑΠΤΥΞΗ 3D ΣΚΟΠΕΥΤΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΤΡΙΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ
ΠΑΙΚΤΩΝ ΤΥΠΟΥ ROGUELITE
και για να προωθήσουν την εκκίνηση διαδοχικών διαδρομών. Όλα αυτά μπορούν να
πραγματοποιηθούν με την ελαχιστοποίηση της καθυστέρησης από τους διακομιστές, εφόσον ο
παίκτης συνδεθεί στο διακομιστή με την καλύτερη σύνδεση (πραγματοποιείται ο έλεγχος
αυτόματα).
1.5 Παρόμοια παιχνίδια
Έχουν πραγματοποιηθεί έργα που σχετίζονται με την ανάπτυξη ενός παιχνιδιού στην Unity
με πολλαπλούς παίκτες και εφαρμόζουν μηχανισμούς από roguelite παιχνίδια, όπως:
• Risk of Rain 2
Το Risk of Rain 2 [7] είναι ένα roguelite παιχνίδι τρίτου προσώπου όπου υπάρχει η
δυνατότητα της διασύνδεσης πολλαπλών παικτών. Στο παιχνίδι αυτό οι παίκτες επιλέγουν τους
χαρακτήρες τους και αρχίζουν το παιχνίδι όπου έρχονται αντιμέτωποι με πολλαπλούς εχθρούς
και προκλήσεις. Οι παίκτες κατά την διάρκεια του παιχνιδιού προσπαθούν να βρουν τυχαία
αντικείμενα που με την απόκτησή τους ενδυναμώνονται επιθετικά αλλά και αμυντικά ώστε να
γίνει δυνατή η αντιμετώπιση των εχθρών που με την πάροδο του χρόνου γίνονται όλο και
δυσκολότεροι. Οι εχθροί όπως οι αναβαθμίσεις δημιουργούνται τυχαία, προσφέροντας μια
εντελώς διαφορετική εμπειρία με κάθε καινούργια εκκίνηση του παιχνιδιού. Ο σκοπός του
παιχνιδιού είναι η επιτυχής ολοκλήρωση όλων των επιπέδων που περιέχονται.
• Gunfire Reborn
Το Gunfire Reborn [8] είναι άλλο ένα roguelite παιχνίδι με την δυνατότητα της διασύνδεσης
πολλαπλών παικτών, με την διαφορά ότι σε αυτήν την περίπτωση το παιχνίδι είναι πρώτου
προσώπου. Ομοίως και σε αυτό το παιχνίδι οι παίκτες επιλέγουν τους χαρακτήρες που
επιθυμούν, και αρχίζει το παιχνίδι. Το περιβάλλον και οι εχθροί δημιουργούνται κάθε φορά
τυχαία. Στόχος των παικτών είναι να κερδίσουν όλους τους εχθρούς που παρουσιάζονται καθώς
αξιοποιούν τα πολλαπλά μοναδικά όπλα που προσφέρει το παιχνίδι. Στο τέλος κάθε παιχνιδιού οι
παίκτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τους πόντους που συλλέχθηκαν για την μόνιμη
ενδυνάμωσή τους.
Τα παιχνίδια που προαναφέρθηκαν παρείχαν πληροφορίες και ιδέες για την ανάπτυξη της
παρούσας διπλωματικής εργασίας. Συγκεκριμένα, έγινε συνδυασμός από μηχανισμούς που
περιέχουν και τα δύο παιχνίδια για την ανάπτυξη του παιχνιδιού της παρούσας διπλωματικής
εργασίας. Συμπληρωματικά, έχουν γίνει μετρήσεις για την μέγιστη καθυστέρηση που μπορεί να
υπάρχει σε ένα παιχνίδι κρατώντας όμως την επίδοση των παικτών σε σχετικά υψηλά επίπεδα
[9]. Ένας επιπλέον στόχος είναι να μην υπερφορτωθεί με μηνύματα ο διακομιστής, ώστε η
καθυστέρηση να μείνει μικρότερη από τα 500 ms που καθίσταται ως το μέγιστο αποδεκτό όριο
για την ομαλή επίδοση του παίκτη στα πλαίσια ενός παιχνιδιού τρίτου προσώπου [9].
1.6 Επισκόπηση κεφαλαίων
Στο κεφάλαιο 2 παρουσιάζεται το θεωρητικό υπόβαθρο της εργασίας αναλύοντας όλα τα
λογισμικά και εργαλεία που ήταν απαραίτητα ή βοήθησαν στην εκπόνηση της διπλωματικής
εργασίας. Στο κεφάλαιο 3 αναδεικνύεται η σχεδίαση του παιχνιδιού, δηλαδή γίνεται η ανάλυση
από την κάθε πτυχή που σχετίζεται με την δημιουργία του παιχνιδιού, όπως τα βασικά θέματα
του παιχνιδιού, οι γενικοί μηχανισμοί, οι κανόνες, τα γραφικά, η μουσική, κ.α. Στο κεφάλαιο 4