background image

 

 

 

20

 

ΑΝΑΠΤΥΞΗ  3D ΣΚΟΠΕΥΤΙΚΟΥ  ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ  ΤΡΙΤΟΥ  ΠΡΟΣΩΠΟΥ  ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ 
ΠΑΙΚΤΩΝ  ΤΥΠΟΥ  ROGUELITE 

παιχνιδιών,  με  αποτέλεσμα  ο  προγραμματιστής  να  χρειάζεται  να  έχει  γνώσεις  και  από 
δημιουργία μοντέλων, μουσικής, ηχητικών εφέ και οπτικών εφέ. Είναι πολύ δύσκολο και σπάνιο 
να έχει ένα άτομο όλες τις ικανότητες, και για αυτόν τον λόγο υπάρχουν δύο λύσεις: 

1.  Δωρεάν  υλικό:  Στο  διαδίκτυο  εντοπίζουμε  υλικό  για  οτιδήποτε  θα  μπορούσε  να ζητήσει 

ένας  δημιουργός  παιχνιδιών  είτε  δωρεάν,  είτε  επί  πληρωμή.  Το  υλικό  αυτό  μπορεί  να 
κυμαίνεται από προγραμματιστικές λύσεις προβλημάτων, σε ηχητικά ή οπτικά εφέ. 

2.  Διαμοιρασμός  δουλειάς:  Είναι  συχνό  να  δημιουργούνται  ομάδες,  όπου  μοιράζονται  οι 

ρόλοι,  ώστε  το  κάθε  άτομο  να  ασχολείται  στον  τομέα  που  γνωρίζει  καλύτερα,  και  να 
γίνεται καλύτερη διαχείριση του χρόνου αφού δεν χρειάζεται όλος ο φόρτος της δουλειάς 
να διεκπεραιωθεί  από ένα μόνο άτομο. 

 

1.3 Multiplayer παιχνίδια 

 

Η  δημοτικότητα  των  multiplayer  παιχνιδιών  αυξάνεται  κάθε  χρόνο,  δημιουργώντας  όλο 

και  μεγαλύτερη  ανάγκη  και  ζήτηση  για  τέτοιου  είδους  παιχνιδιών  [5].  Οι  λόγοι  που  οι  παίκτες 
αναζητούν τα multiplayer παιχνίδια χωρίζονται κυρίως στους εξής [6]: 

1.  Συνδεσιμότητα:  Οι  ευκαιρίες  για  αλληλεπίδραση  και  σύνδεση  μεταξύ  ατόμων 

λιγοστεύουν  όσο  ο  κόσμος  μας  παίρνει  την  στροφή  προς  την  ψηφιοποίηση,  οπότε  τα 
multiplayer  παιχνίδια  προσφέρουν  ένα  παράθυρο  ευκαιρίας  για  την  σύνδεση  μεταξύ 
φίλων,  οικογένειας  αλλά  και  αγνώστων  με  έναν  πιο  διασκεδαστικό  τρόπο,  που  δεν  θα 
ήταν δυνατός στον πραγματικό κόσμο. 

2.  Ανταγωνιστικότητα:  Οι  παίκτες  απολαμβάνουν  την  αίσθηση  της  ανταγωνιστικότητας  και 

της πρόκλησης που προσφέρουν τα παιχνίδια. Με την ενσωμάτωση πολλαπλών παικτών, 
δημιουργείται  η  αίσθηση  και  η  ανάγκη  να  φέρουν  μια  καλύτερη  απόδοση  σε  σχέση  με 
τους υπόλοιπους παίκτες. 

3.  Συνεργασία:  Για  άλλους  παίκτες  η  ανταγωνιστικότητα  δεν  είναι  απαραίτητη  και  αντ‘ 

αυτού  προτιμούν  ένα  πιο  ήρεμο  περιβάλλον  όπου  σε  συνεργασία  με  άλλους  παίκτες 
προσπαθούν να ολοκληρώσουν τις προκλήσεις του παιχνιδιού. 

4.  Κοινότητα:   Πίσω  από  κάθε  multiplayer  παιχνίδι  υπάρχει  η  αντίστοιχη  κοινότητα  με  τα 

δικά της φόρουμ, και σελίδες για την κοινωνικοποίηση  των παικτών. 

Εν τέλει, οι παίκτες έχουν αρκετούς λόγους που μπορούν να τους προσελκύσουν στα multiplayer 
παιχνίδια,  και  σήμερα  που  η  σύνδεση  στο  διαδίκτυο  με  υψηλές  ταχύτητες  είναι  δεδομένη,  τα 
multiplayer παιχνίδια είναι πιο προσβάσιμα από πότε. 

 

1.4 Σκοπός 

Σκοπός  της  διπλωματικής  εργασίας  είναι  η  ανάπτυξη  ενός  3D  σκοπευτικού  παιχνιδιού 

τρίτου  προσώπου  με μηχανισμούς  Roguelite  αλλά  και με  την  δυνατότητα  σύνδεσης  στο  δίκτυο, 
άρα  είναι  δυνατό  για  πολλαπλούς  παίκτες  να  παίξουν  μαζί.  Τα  παιχνίδια  πολλαπλών  παικτών 
(multiplayer) έχουν πάντα μια αυξημένη δυσκολία για την υλοποίησή τους και χρειάζονται ειδική 
αντιμετώπιση για την επίλυσή τους. 

Στην  εργασία  αυτή  γίνονται  ξεκάθαρα  τα  βήματα  που  χρειάστηκαν σε  κάθε  κομμάτι  του 

παιχνιδιού για την ομαλή και σωστή εκτέλεσή του από την διαδικτυακή του πλευρά. Ταυτόχρονα 
εισάγονται  στοιχεία  από  roguelite  παιχνίδια  για  να  κρατήσουν  το  ενδιαφέρον  του  παίκτη  αλλά