19
ΑΝΑΠΤΥΞΗ 3D ΣΚΟΠΕΥΤΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΤΡΙΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ
ΠΑΙΚΤΩΝ ΤΥΠΟΥ ROGUELITE
Κεφάλαιο 1: Εισαγωγή́
Στο κεφάλαιο αυτό γίνεται μια σύντομη εισαγωγή για τα ψηφιακά παιχνίδια και την
συμβολή τους στην ανθρωπότητα. Εξηγείται η δυσκολία στην παραγωγή των ψηφιακών
παιχνιδιών και πιο συγκεκριμένα των παιχνιδιών που διασυνδέουν παίκτες μέσω του δικτύου.
Επίσης αναγράφεται ο σκοπός της διπλωματικής εργασίας και τέλος αναγράφονται παρόμοια
έργα.
1.1 Ψηφιακά παιχνίδια
Τα παιχνίδια έχουν συμβάλλει στην ζωή του ανθρώπου από την αρχή του χρόνου μέχρι
και σήμερα προσφέροντας αμέτρητη ψυχαγωγία, και ατελείωτες ώρες διασκέδασης. Πέρα όμως
από αυτά τα προσόντα, μπορούν να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση του άγχους, της κατάθλιψης
και της μοναξιάς [1]. Πρέπει όμως να υπάρχει περιορισμός στην πολύωρη κατανάλωση των
παιχνιδιών για να μην αποφέρουν αρνητική επίδραση στο άτομο [2]. Τα παιχνίδια έχουν πάρει
πολλές διαφορετικές μορφές με τους καιρούς και ειδικά τις τελευταίες δεκαετίες η ψηφιακή
μορφή των παιχνιδιών έχει εξελιχθεί σε μια γιγαντιαία βιομηχανία όπου πλέον ξεπερνάει την
μουσική, αλλά και την κινηματογραφική βιομηχανία [3]. Με την πάροδο του χρόνου τα παιχνίδια
αναπτύσσονται και γίνονται όλο και καλύτερα σε διάφορες πτυχές, με αποτέλεσμα όλο και
περισσότερος κόσμος να απορροφάται στον εικονικό κόσμο των παιχνιδιών.
Μερικοί από τους λόγους που τα παιχνίδια επιτυγχάνουν την πλήρη απορρόφηση των
ατόμων είναι πως τα παιχνίδια αποφέρουν χαρά μέσω της ψυχαγωγίας τους, παρέχουν νοητική
διέγερση και επίσης είναι αποτελεσματικά στην ανακούφιση από τον απαιτητικό πραγματικό
κόσμο. Μεγάλο αντίκτυπο έχουν επίσης τα παιχνίδια που επιτρέπουν την πολλαπλή διασύνδεση
των παικτών, επειδή προσφέρουν έναν επιπλέον, διαδραστικό τρόπο για να κοινωνικοποιηθούν
και να συνδεθούν με την οικογένεια τους, φίλους ή με ξένους [4].
Οι θετικές αποκομίσεις που έχει ένα τόσο μεγάλο ποσοστό ατόμων από τα παιχνίδια,
αλλά και οι θέσεις εργασίας που δημιουργούνται, δίνουν κίνητρο σε πολλούς για να ασχοληθούν
με την ανάπτυξη ψηφιακών παιχνιδιών. Ανάλογα με τα κριτήρια ενός σχεδιαστή παιχνιδιών,
κύριος στόχος της δημιουργίας παιχνιδιών είναι είτε για το καλύτερο οικονομικό όφελος, είτε για
το πάθος και την αγάπη της δημιουργίας των παιχνιδιών ως τέχνη.
1.2 Δημιουργοί ψηφιακών παιχνιδιών
Η ανάπτυξη των ψηφιακών παιχνιδιών είναι μια πολύπλοκη διαδικασία, με πολλές
παγίδες και δυσκολίες. Για την δημιουργία ενός ψηφιακού παιχνιδιού ανάλογα με την κλίμακά
του, ένα άτομο χρειάζεται γνώσεις από πολλούς τομείς. Για αρχή είναι αναγκαία η εκπαίδευση
πάνω στον σχεδιασμό παιχνιδιών (game design) ή τουλάχιστον να προϋπάρχει εμπειρία. Μετά
πρέπει να υπάρχει το απαραίτητο θεωρητικό υπόβαθρο στο προγραμματιστικό κομμάτι για να
γίνει η σωστή υλοποίηση του παιχνιδιού, όπου ανάλογα με την μηχανή παιχνιδιού, η διαδικασία
αυτή μπορεί να είναι εύκολη αλλά περιοριστική στις δυνατότητές της, ή δύσκολη και
απεριόριστη. Πέρα από το τεχνικό κομμάτι, υπάρχει και η καλλιτεχνική πλευρά στην ανάπτυξη