103
ΑΝΑΠΤΥΞΗ 3D ΣΚΟΠΕΥΤΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΤΡΙΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ
ΠΑΙΚΤΩΝ ΤΥΠΟΥ ROGUELITE
Κεφάλαιο 6: Επίλογος
Τα παιχνίδια προσφέρουν πολλά πλεονεκτήματα στον άνθρωπο, αλλά είναι επίσης μέσο
ψυχαγωγίας και αλληλεπίδρασης με άλλους ανθρώπους. Σε αυτήν τη διπλωματική εργασία
πραγματοποιήθηκε η ανάπτυξη ενός 3D σκοπευτικού παιχνιδιού τρίτου προσώπου πολλαπλών
παικτών τύπου Roguelite με ονομασία Bullet Drifters με κύριο σκοπό την εκπλήρωση των
βασικών στόχων που πρέπει να ικανοποιεί ένα παιχνίδι και παράλληλα την επεξήγηση της
διαδικτύωσης από την μεριά του κώδικα. Η διαδικασία για την ανάπτυξη του παιχνιδιού είχε
φέρει πολλαπλά προβλήματα και προκλήσεις σε πολλούς τομείς τόσο στο τεχνικό κομμάτι όσο
και στο δημιουργικό. Έπρεπε να γίνει ανάμειξη προγραμματιστικών γνώσεων για την ομαλή
λειτουργία του παιχνιδιού χωρίς σφάλματα και καθυστερήσεις από την διαδικτύωση, με τις
σχεδιαστικές γνώσεις παιχνιδιού για να υπάρχουν τα σωστά θεμέλια ώστε ο παίκτης να
διασκεδάσει με τον χρόνο που επενδύει στο παιχνίδι.
6.1 Συμπεράσματα
Στο τεχνικό κομμάτι του παιχνιδιού το μέγεθος βελτιστοποιήθηκε ώστε να μην δεσμεύει
πολύ αποθηκευτικό χώρο, και πολλά αντικείμενα δημιουργούνται κατά την εισαγωγή στην αρένα
για την βελτίωση των επιδόσεων. Επιπρόσθετα έγινε η κατάλληλη χρήση του φωτισμού ώστε να
μην επιβαρύνεται περαιτέρω το σύστημα. Στην διαδικτύωση του κώδικα έγιναν οι απαραίτητοι
έλεγχοι ώστε να μην στέλνονται μηνύματα που δεν είναι απαραίτητα για την λειτουργία του
παιχνιδιού ή τον συγχρονισμό των μεταβλητών, με αποτέλεσμα την ιδανική καθυστέρηση που
δεν μειώνει τις επιδόσεις των παικτών.
Το σχεδιαστικό κομμάτι, όπως και με κάθε έργο όπου συνδυάζονται στοιχεία τέχνης, είναι
πάντα ανοιχτό για εποικοδομητική κριτική. Η ισορροπία του παιχνιδιού προσαρμόστηκε μετά
από πολύωρο δοκιμαστικό έλεγχο με αποτέλεσμα οι παίκτες να έρχονται αντιμέτωποι με
προκλήσεις ανάλογες των ικανοτήτων τους. Η γενική εμπειρία των παικτών ήταν ευχάριστη, όμως
παραμένουν στοιχεία που ήταν προβληματικά όπως η δυσκολία του γύρου Parkour και η χρήση
του σπαθιού, η οποία δεν είχε το σωστό αντίκτυπο σε σχέση με κάθε άλλο όπλο.
6.2 Μετρικά κώδικα
Το συνολικό μέγεθος του παιχνιδιού ανέρχεται στα 336MB. Στο μέγεθος αυτό
συμπεριλαμβάνονται όλα τα αρχεία που χρειάστηκαν για την δημιουργία, όπως τα μοντέλα, τα
textures, τους ήχους, τους κώδικες, την ίδια την μηχανή της Unity, κ.α.
Τα αρχεία του κώδικα φτάνουν στα 298KB και στον παρακάτω πίνακα (Πίνακας 2)
αναλύεται η κατανομή των γραμμών του κώδικα.
Πίνακας 2 Μετρικά κώδικα παιχνιδιού
Τύπος αρχείου
Αρχεία
Γραμμές κώδικα
Κενές γραμμές
Σχόλια
C#
73
6,550
1,058
120
Κατά την ανάπτυξη του παιχνιδιού, κατασκευάστηκαν 68 υλικά (materials) και 21 textures
(υφή υλικών). Συνολικά τα αρχεία ήχου που συμπεριλαμβάνονται στο παιχνίδι είναι 40.