background image

Σχεδιασμός και Υλοποίηση ενός πληροφοριακού συστήματος για τους τεχνικούς του φυσικού αερίου   -   
Κεφάλαιο 1  -  Εισαγωγή

 

 

Ποτσίκα Ηλιάνα 

 

 

 

 

 

 

 

 

           17

 

 

δεδομένων κάθε εγκατεστημένης δεξαμενής φυσικού αερίου και κάθε αντίστοιχου 

πελάτη.  Περισσότερες  από  600.000  τέτοιες  δεξαμενές  υπάρχουν  στην  Ελλάδα  και 

χρησιμοποιούνται από οικιακούς, εμπορικούς και βιομηχανικούς καταναλωτές, όπως 

επίσης και σε δημόσια κτήρια. Το ενδιαφέρον για την χρήση φυσικού αερίου είναι 

έντονο και αναμένεται να συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια.  

 

1.1 Περιγραφή του προβλήματος – Σημερινή Κατάσταση 
 

 

Ένας  τεχνικός  φυσικού  αερίου  αντιμετωπίζει  αρκετές  δυσκολίες  στις 

διαδικασίες  που  πρέπει  να  ακολουθήσει  καθημερινά  όταν  επισκέπτεται  τους 

πελάτες. Καταρχήν, τα στοιχεία των πελατών και των αντίστοιχων δεξαμενών τους, 

είναι  δύσκολο  να  βρεθούν,  καθώς  δεν  υπάρχουν  αποθηκευμένα  με  ηλεκτρονικό 

τρόπο.  Αυτό  έχει  ως  αποτέλεσμα  να  μην  είναι  δυνατή  η  εύκολη  αναζήτηση  του 

ονόματος,  του  τηλεφώνου  και  της  διεύθυνσης  ενός  πελάτη  ή  της  ημερομηνίας 

εγκατάστασης,  των  βλαβών  που  έχουν  αποκατασταθεί  και  της  τελευταίας 

συντήρησης μιας δεξαμενής. Όλα αυτά, είναι πληροφορίες τις οποίες χρειάζεται να 

γνωρίζει ο τεχνικός ανά πάσα στιγμή και σε οποιοδήποτε μέρος κι αν βρίσκεται.  

 

Μια  επιπλέον  χρονοβόρα  διαδικασία  που  πρέπει  να  ακολουθήσει  ένας 

τεχνικός, είναι η οργάνωση της ετήσιας συντήρησης για κάθε δεξαμενή. Μια φορά το 

χρόνο, λοιπόν, ο τεχνικός είναι αναγκασμένος να ψάξει στα έγγραφα της δεξαμενής 

για την ημερομηνία της τελευταίας συντήρησης και να επικοινωνήσει με τον πελάτη 

για να κανονίσουν ένα ραντεβού. Είναι φανερός ο μεγάλος φόρτος εργασίας και η 

άσκοπη  σπατάλη  χρόνου  και  χρήματος,  αν  αναλογιστεί  κανείς  ότι  η  συγκεκριμένη 

διαδικασία  θα  εκτελεστεί  επαναληπτικά  για  κάθε  έναν  από  τους  δεκάδες  πελάτες 

που έχει αναλάβει ο τεχνικός. 

Ακόμα ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζει ένας τεχνικός, είναι η οργάνωση των 

ραντεβού  του.  Τα  κλασσικά  χειρόγραφα  ημερολόγια  χρησιμοποιούνται  για  την 

καταγραφή και υπενθύμιση της επίσκεψης και αυτό σημαίνει ότι πρέπει κάθε φορά 

να ρωτάει τον πελάτη για τη διεύθυνσή του, το μοντέλο της δεξαμενής του, αν έχει