39
Τα χρώματα που αντιλαμβάνεται το ανθρώπινο μάτι είναι άπειρα και
αυτό
οφείλεται
στη
πρόσπτωση
σε
αυτό
ακτινοβολιών
με
διαφορετικά
μήκη
κύματος,
με
αποτέλεσμα
να
δημιουργείται
ένα
νέο
χρώμα.
Παρατηρούμε,
λοιπόν,
ότι
τα
μήκη
κύματος
που
χρειάζεται
να
μας
απασχολήσουν
είναι
περιορισμένα
και
εξαρτώνται
από
το
χρωματικό
χώρο
που
θέλουμε
να
χρησιμοποιήσουμε.
Το χρώμα στην όραση μηχανής μπορεί να αναπαρασταθεί από ένα
γραμμικό συνδυασμό τριών πρωταρχικών χρωμάτων, που με άξονα αυτά τα
χρώματα
μπορούμε
να
δημιουργήσουμε
σχεδόν
όλους
τους
χρωματικούς
συνδυασμούς.
Τα
πρωταρχικά
χρώματα
χωρίζονται
σε
δυο
μέρη
τα
προσθετικά
και
τα
αφαιρετικά
χρώματα.
Τα προσθετικά χρώματα απαρτίζονται από το κόκκινο (R – red), το
πράσινο
(G
–
green)
και
το
μπλε
(B
–
blue)
και
αντιστοιχούν
στο
χρωματικό
χώρο
RGB.
Τα
αφαιρετικά
χρώματα
είναι
το
κυανό
(C
–
cyan),
το
πορφυρό
(M
–
magenta)
και
το
κίτρινο
(Υ
–
yellow)
που
αντιστοιχούν
στο
σύστημα
CMY.
3.1.1 Το χρωματικό μοντέλο RGB
Το μοντέλο RGB είναι ο πιο διαδεδομένος χρωματικός χώρος, ο οποίος
μπορεί
να
αναπαρασταθεί
με
ευκολία
σε
μια
οθόνη.
Η
αυξημένη
πολυπλοκότητα
του,
τον
καθιστά
δύσκολο
για
επεξεργασία
σε
εφαρμογές
όρασης
μηχανής
και
αυτό
οφείλεται
στο
ότι
αν
σε
ένα
χρώμα
αλλάξει
η
απόχρωση
του,
τότε
αλλάζουν
και
οι
τιμές
του
και
στους
τρεις
άξονες.
Το RGB είναι ένα προσθετικό μοντέλο, λόγω του ότι αν προσθέσουμε τα
μήκη κύματος της κάθε ακτίνας τότε το άθροισμά τους μας δίνει ως
αποτέλεσμα
το
μήκος
κύματος
του
τελικού
χρώματος.
Η τρισδιάστατη αναπαράσταση του μοντέλου RGB παρουσιάζεται
γραφικά
σαν
ένας
χρωματικός
κύβος,
όπως
φαίνεται
στην
εικόνα
6.
Οι
συντεταγμένες
κάθε
σημείου
μέσα
στον
κύβο
αντιστοιχούν
στις
τιμές
του
κόκκινου, πράσινου και του μπλε αντίστοιχα.