background image

 

18  

χαρακτηριστικών   στη   μορφή   μιας   ακολουθίας   από   εικόνες.   Η   όραση   μηχανής  
παρέχει  τις  μεθόδους  για  την  επεξεργασία  αυτή,  αλλά  η  διαδικασία  είναι  σαφώς  

αρκετά  πιο  περίπλοκη.    
 

Παραθέτουμε   συνοπτικά   σε   αυτό   το   σημείο,   μερικούς   από   τους  

παράγοντες   που   καθιστούν   τόσο   δύσκολη   τη   διαδικασία   της   όρασης   μηχανής  
να  αντιγράψει  την  ανθρώπινη  όραση.  Για  να  παραχθεί  μια  απόφαση  απαιτείται  

ερμηνεία,  κάτι  που  στον  άνθρωπο  είναι  έμφυτο,  αλλά  στον  υπολογιστή  όχι.  Τα  
δεδομένα  που  εξάγονται  από  τις  εικόνες  για  κατανόησή  τους  στον  υπολογιστή,  
απαιτούν   μεγάλο   αποθηκευτικό   χώρο,   ειδικά   αν   έχουμε   εικόνες   με   μεγάλη  

ανάλυση.   Στη   μηχανική   όραση   υπάρχει   μεγάλη   πιθανότητα   απώλειας  
πληροφοριών   κατά   τη   μετατροπή   από   δυο   σε   τρεις   διαστάσεις   και   αυτό  

οφείλεται   στο   μετασχηματισμό   της   προοπτικής.   Η   φωτεινότητα   δίνεται   από  
ένα  φυσικό  σχηματισμό  της  εικόνας,  που  είναι  αρκετά  περίπλοκος,  και  καθιστά  
την  αντίστροφη  διαδικασία  αρκετά  σύνθετη.  Η  μεταβολή  της  οπτικής  γωνίας,  η  

διαφορετική   κλίμακα   των   αντικειμένων,   η   παραμόρφωση,   η   απόφραξη   και   η  
ενδοκατηγοριακή   διακύμανση   αντικειμένων   είναι   προβλήματα   αρκετά  
δυσνόητα,      που   συναντάμε   στη   μηχανική   όραση.   Στη   δημιουργία   εφαρμογών  

όρασης,   ο   προγραμματιστής   πρέπει   πάντα   να   λαμβάνει   υπ’   όψιν   την  
πιθανότητα   θορύβου.   Μια   εικόνα   με   διαφορετικές   σκηνές   και   γεωμετρικές  

ιδιότητες   αλλά   σε   διαφορετικές   συνθήκες   φωτισμού   ή   με   όμοια   χρώματα   θα  
μπορούσε  να  οδηγήσει  σε  όμοιες  εικόνες  (βλ.  Εικόνα  1).  Παρατηρούμε  λοιπόν,  
γιατί   η   διαδικασία   μίμησης   της   ανθρώπινης   όρασης   είναι   τόσο   περίπλοκη.   Οι  

εικόνες  είναι  πολύπλοκες  και  μπορούν  να  προκαλέσουν  σύγχυση,  αλλά  μπορούν  
επίσης   να   αποκαλύψουν   τη   δομή   του   κόσμου   γύρω   μας   μέσω   πολυάριθμων  

ενδείξεων.  Η  ενασχόληση  ενός  ερευνητή  με  τον  τομέα  αυτό  έχει  να  κάνει  με  την  
ερμηνεία  αυτών  των  ενδείξεων.  

 

 

 

Εικόνα  1

 

Χρωματικές  ομοιότητες  αντικειμένων  και  φόντου  [23].

 

   

Τα   αποτελέσματα   που   προκύπτουν   από   την   ανάλυση   της   εικόνας,   έχουν  

να   κάνουν   με   τη   διακύμανση   στην   εμφάνιση   σε   πολλαπλές   προβολές,   όπως   η  
κίνηση.  Οι  ενδείξεις

 

αυτές  ποικίλουν  ανάλογα  με  την  χρηστικότητα  της  έρευνας  

και   της   εφαρμογής   που   θέλει   να   αναπτύξει   ο   προγραμματιστής.