54 |
δεδομένων αποτελεί τα απαράβατα όρια στη σχέση μεταξύ των οντοτήτων και των
χαρακτηριστικών τους. Επομένως ο σχεδιασμός της πρέπει να είναι συμβατός με τις όποιες
λειτουργίες του συστήματος, το επίπεδο της συντηρησιμότητας του αλλά και με τις πιθανές
μελλοντικές του επεκτάσεις του.
H βάση δεδομένων αποτελείται από δέκα πίνακες οι οποίοι φέρουν συσχετίσεις μεταξύ
τους. Τα βασικά και καθολικά δεδομένα των χρηστών βρίσκονται στον πίνακα «users» ο οποίος
φαίνεται παρακάτω. Η ανάγκη όμως για πρόσθετα χαρακτηριστικά των χρηστών ανάλογα με την
ιδιότητά τους εισήγαγε την ύπαρξη τριών ακόμη πινάκων. Οι πίνακες αυτοί είναι οι «student»,
«professor» και «company» και ο κάθε ένας καλύπτει την αντίστοιχη εμπλεκόμενη οντότητα και
είναι συσχετισμένοι με τον πρώτο πίνακα. Εάν τα πρόσθετα αυτά δεδομένα υπήρχαν στον βασικό
πίνακα των χρηστών θα δημιουργούσε εγγραφές με κενά πεδία και δεν θα ετηρείτο η 3
η
κανονική
μορφή της βάσης δεδομένων. Οι πίνακες αυτοί με εξαίρεση τον πίνακα των φορέων υποδοχής
φέρουν ακόμη μία συσχέτιση, αυτή με τον πίνακα «departments» ο οποίος περιέχει τα δεδομένα
για κάθε τμήμα. Με αυτή την συσχέτιση ο κάθε φοιτητής η καθηγητής δηλώνεται πως ανήκει σε
κάποιο υφιστάμενο τμήμα του πανεπιστημίου.
Στη συνέχεια υπάρχει ο πίνακας «request_internship» ο οποίος όπως μαρτυρά το όνομά
του φέρει τα δεδομένα της αίτησης ενός φοιτητή προς μία διαθέσιμη θέση πρακτικής άσκησης.
Αυτός ο πίνακας φέρει δύο συσχετίσεις. Η πρώτη είναι προφανώς με τον πίνακα «student» και η
δεύτερη είναι με τον πίνακα «internship_position» ο οποίος είναι και ο κομβικότερος όλων των
πινάκων αφού περιέχει τα δεδομένα μίας θέσης πρακτικής άσκησης. Σε αυτά τα δεδομένα
συμπεριλαμβάνονται τα βιβλία φοιτητή, καθηγητή και φορέα υποδοχής. Ο πίνακας
«internship_position» φέρει επτά συσχετίσεις. Οι τρεις πρώτες αφορούν την κάθε εμπλεκόμενη
οντότητα. Η επόμενη αφορά το τμήμα. Οι τρεις τελευταίες συσχετίσεις αφορούν και τους τρεις
τελευταίους πίνακες της βάσης δεδομένων, τους πίνακες «questionnaire_student»,
«questionnaire_professor» και «questionnaire_company» οι οποίοι εμπεριέχουν ως δεδομένα τις
απαντήσεις των φοιτητών, καθηγητών και φορέων υποδοχής στα αντίστοιχα ερωτηματολόγια τα
οποία συμπληρώνουν μετά το πέρας μίας θέσης πρακτικής άσκησης.