27 |
Κεφάλαιο 2
ο
– Θεωρητικό Υπόβαθρο
Σε αυτό το κεφάλαιο παρουσιάζεται εκτενώς η θεωρία στην οποία βασίζεται η διπλωματική
εργασία. Αναλύονται οι γλώσσες προγραμματισμού, η αρχιτεκτονική του λογισμικού οι
τεχνολογίες καθώς και οι πλατφόρμες που χρησιμοποιήθηκαν και τεκμηριώνεται η επιλογή τους.
Το κεφάλαιο αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό και καθοριστικό για την αντίληψη όρων οι οποίοι
χρησιμοποιούνται σε επόμενα κεφάλαια.
2.1 Προγραμματισμός Διαδικτύου
Ως προγραμματισμό διαδικτύου (Web Development) ορίζουμε την εφαρμογή της
επιστήμης της πληροφορικής η οποία στοχεύει στην δημιουργία σελίδων ιστοχώρου τόσο στο
διαδίκτυο όσο και σε ένα τοπικό δίκτυο ή μεσαίου βεληνεκούς [1]. Οι εφαρμογές αυτές
αποτελούνται από δύο δομικές οντότητες, τον εξυπηρετητή (Server) και τον πελάτη (Client).
Ο πελάτης είναι υπεύθυνος για την παροχή της διαπαφής (Interface) στον χρήστη καθώς
και την εκτέλεση εντολών και εισαγωγή δεδομένων από τον δεύτερο. Σε δεύτερο στάδιο ο πελάτης
επιλέγει τις ενέργειες που επιθυμεί να εκτελέσει και να τις μεταφέρει με την μορφή αιτημάτων
στον εξυπηρετητή. Ο εξυπηρετητής αποθηκεύει τα δεδομένα, εκτελεί τα αιτήματα του πελάτη και
επιστρέφει τα αντίστοιχα αποτελέσματα. Τέλος, ο πελάτης εμφανίζει μέσω της διεπαφής τα
αποτελέσματα στον χρήστη.
Οι ενέργειες αυτές πραγματοποιούνται βάση συγκεκριμένων πρωτοκόλλων. Ο
εξυπηρετητής αποθηκεύει αποδοτικά τα δεδομένα σε Βάση Δεδομένων (Database) [2] στην οποία
βρίσκονται κατανεμημένα τα δεδομένα και βεβαίως είναι ανακτήσιμα. Η εκτέλεση των αιτημάτων
πραγματοποιείται μέσω σεναρίων, ενώ υπεύθυνα για την άντληση και επεξεργασία των δεδομένων
είναι τα συστήματα διαχείρισης περιεχομένου. Αντίστοιχα, ο πελάτης συνήθως αποτελείται από
ένα Πρόγραμμα Περιήγησης Ιστού (Web Browser) [3] μέσω του οποίου αλληλεπιδρά ο χρήστης
με το σύστημα.