22 |
1.1.1 Το Πληροφοριακό Σύστημα «ΑΤΛΑΣ»
Το πληροφοριακό σύστημα «ΑΤΛΑΣ» αποτελεί έως σήμερα το μοναδικό σύστημα
καταμερισμού και οργάνωσης θέσεων πρακτικής άσκησης και λειτουργεί διαπανεπιστημιακά για
όλα τα πανεπιστήμια της επικράτειας. Το πρόβλημα με το εν λόγω σύστημα είναι η έλλειψη της
λέξεως «διαχείρισης» στην προαναφερθείσα περιγραφή. Η διαδικασία την οποία εξυπηρετεί το
σύστημα «ΑΤΛΑΣ» είναι η εξής:
Οι φορείς υποδοχείς εγγράφονται, πιστοποιούνται και δημοσιεύουν θέσεις πρακτικής
άσκησης επιλέγοντας το συγγενή μαζί της, τομέα επιστημών. Οι φοιτητές όλων των
πανεπιστημίων έχουν ελεύθερη πρόσβαση έπειτα από πιστοποίηση από τη βάση δεδομένων του
εκάστοτε ιδρύματος. Βλέπουν τις διαθέσιμες θέσεις αλλά δεν έχουν τη δυνατότητα άμεσης
αίτησης. Αφού ξεχωρίσουν δύο ή τρεις θέσεις πρακτικής άσκησης θεωρώντας πως καλύπτουν τις
απαιτήσεις τους, τις συλλέγουν με σειρά προτεραιότητας και αιτούνται εγγράφως στο γραφείο
πρακτικής άσκησης του τμήματός τους τη συμμετοχή τους σε αυτές. Από εκεί και πέρα, το γραφείο
πρακτικής άσκησης καλείται να προχωρήσει στα επόμενα βήματα με σκοπό να καταχωρηθεί ο
εκάστοτε φοιτητής στην αντίστοιχη θέση πρακτικής άσκησης έπειτα από συμφωνία με τον φορέα
υποδοχής.
Όλα τα παραπάνω αφορούν την ανάθεση μίας θέσης σε κάποιο φοιτητή. Αυτό όμως
αποτελεί μονάχα την αρχή. Στην πορεία πρέπει να κατατεθούν ανά μήνα τα βιβλία φοιτητή,
καθηγητή και φορέα υποδοχής εγγράφως στο γραφείο πρακτικής άσκησης. Συνεπώς γίνεται
αντιληπτή η έλλειψη διαχείρισης και εξυπηρέτησης της κύριας αυτής διαδικασίας με αυτόματες
διαδικασίες. Τέλος το σύστημα «ΑΤΛΑΣ» παρουσιάζει ελλείψεις και σε τεχνικό επίπεδο.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η παντελής έλλειψη στοιχείων ασύγχρονης επικοινωνίας
της σελίδας με τον εξυπηρετητή με αποτέλεσμα να είναι πάντα αναγκαία η επαναφόρτωση της
σελίδας. Τα τεχνικά αυτά χαρακτηριστικά αποσαφηνίζονται στο 2
ο
κεφάλαιο το οποίο αποτελεί το
θεωρητικό υπόβαθρο της Διπλωματικής Εργασίας.