background image

5.1 Συνδεσιμότητα Bluetooth και Wi-Fi 

[94] 

 

εφαρμογή  μας  ο  μέγιστος  αριθμών  παικτών  έχει  οριστεί  στους 

τέσσερις μαζί με το διακομιστή. 

Με  τη  χρήση  της  τεχνολογίας  Wi-Fi,  οι  χρήστες  έχουν  την 

δυνατότητα  να  παίξουν  το  παιχνίδι  όταν  είναι  συνδεδεμένοι  στο  ίδιο 
τοπικό  ασύρματο  δίκτυο.  Υπάρχει  όμως  και  η  δυνατότητα  σύνδεσης  με 
την  τεχνολογία  tethering,  που  επιτρέπει  τη  χρήση  ενός  κινητού 
τηλεφώνου ως ενδιάμεσου (access point) για την παροχή πρόσβασης στο 
διαδίκτυο  σε  μια  άλλη  συνδεδεμένη  συσκευή,  είτε  μέσω  καλωδίου  είτε 
ασύρματα. Έτσι, όταν ένας χρήστης έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο από το 
κινητό  του  τηλέφωνο  (δηλαδή,  συνδρομή  στην  ανάλογη  υπηρεσία 
δεδομένων  του  δικτύου  κινητής  τηλεφωνίας),  μπορεί  να  παίξει  το 
παιχνίδι με τους υπόλοιπους παίκτες οι οποίοι θα συνδεθούν στο δικό του 
ασύρματο δίκτυο. Το tethering μπορεί να υποστηρίζεται εγγενώς από το 
κινητό  τηλέφωνο  (συνήθως  smartphone),  ενώ  υποστήριξη  απαιτείτε  και 
από το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας του συνδρομητή. 

 

5.1.1 Επιλογή της αρχιτεκτονικής 

 
Για τη δημιουργία δικτυακών παιχνιδιών απαιτείτε να γνωρίζουμε ότι 

επί  της  ουσίας  έχουμε  μία  επιλογή  μεταξύ  δύο  αρχιτεκτονικών  (Εικόνα 
5.1),  οι  οποίες  είναι:  πελάτη-διακομιστή  (client-  server)  και  ομότιμων 
χρηστών (peer-to-peer). Για την υλοποίηση του παιχνιδιού επιλέχθηκε η 
αρχιτεκτονική  peer-to-peer, αλλά στην πραγματικότητα χρησιμοποιούμε 
το  μοντέλο  client-server.  Ο  χρήστης  που  φιλοξενεί  το  παιχνίδι  είναι  ο 
server ενώ όλοι οι άλλοι παίκτες είναι οι πελάτες.  

Στο μοντέλο πελάτη-διακομιστή, ο διακομιστής είναι υπεύθυνος για 

τα  πάντα  και  καθορίζει  ποια  είναι  η  «αλήθεια».  Οι  πελάτες  στέλνουν 
συνέχεια  μηνύματα  ενημερώσεων  στο  διακομιστή  και  ο  διακομιστής 
ενημερώνει  όλους  τους  πελάτες  αντίστοιχα.  Οι  πελάτες  δεν  έχουν  τη 
δυνατότητα επικοινωνίας μεταξύ τους. 

Στο  μοντέλο  peer-to-peer όλοι  οι  συμμετέχοντες  είναι  ίσοι  και  όλοι 

κάνουν  την  ίδια  εργασία,  αλλά  πρέπει  να  φροντίσουμε  ότι  κάθε 
συμμετέχοντας βλέπει τα ίδια πράγματα με τους υπόλοιπους, μιας και δεν 
υπάρχει κεντρικός διαχειριστής.