[93]
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5
ο
Κατασκευή δικτυακού μέρους
Στο προηγούμενο κεφάλαιο έγινε η ανάλυση του σχεδιασμού της
εφαρμογής. Επίσης έγινε εκτενής παρουσίαση της δημιουργίας μιας
εφαρμογής από το χαρτί στην πράξη και αναλύσαμε τα σημαντικότερα
σημεία του κώδικα που αφορούν τη λειτουργία της εφαρμογής. Σε αυτό
το κεφάλαιο γίνετε παρουσίαση του δικτυακού μέρους της εφαρμογής,
αναλύοντας τις καταστάσεις (statements) με τα ποιό σημαντικά σημεία
κώδικα.
5.1 Συνδεσιμότητα Bluetooth και Wi-Fi
Για το δικτυακό μέρος της εφαρμογής χρησιμοποιήθηκαν οι
τεχνολογίες του Bluetooth και του Wi-Fi. Σε προηγούμενο κεφάλαιο
αναλύσαμε αυτά τα δύο πρωτόκολλα επικοινωνίας αναλυτικά. Λόγω της
διαφορετικότητας τους κρίθηκε απαραίτητη η χρήση και των δύο στην
εφαρμογή.
Η χρήση του Bluetooth στις συσκευές της Apple είναι λίγο ιδιαίτερη.
Αυτό σημαίνει ότι κατασκευαστικά το λειτουργικό σύστημα iOS έχει ένα
interface για την αναζήτηση συσκευών μέσω bluetooth το οποίο όμως
είναι περιορισμένο. Δηλαδή επιτρέπει τη σύνδεση συσκευών ακοής για
τη χρήση τηλεφωνικών κλήσεων, ενώ δεν επιτρέπει το ζευγάρωμα (pair)
δύο κινητών τηλεφώνων για την ανταλλαγή δεδομένων. Για το λόγο αυτό
η ανταλλαγή δεδομένων πάντα γίνεται μέσω μιας εφαρμογής η οποία
χρησιμοποιεί το GameKit.framework.
Στο παιχνίδι ερωτοαπαντήσεων, το bluetooth είναι ιδανικό για χρήση
όταν οι παίκτες βρίσκονται σε απόσταση μικρότερη των δέκα μέτρων.
Όταν χρησιμοποιούμε το bluetooth, οι συσκευές δεν χρειάζεται να
συνδεθούν όπως με ένα ποντίκι ή ένα πληκτρολόγιο. Το GameKit είναι
αυτό που επιτρέπει τους πελάτες να ανιχνεύσουν ένα διακομιστή μέσω
της εφαρμογής. Έπειτα, μόλις η σύνδεση επιτευχθεί οι συσκευές μπορούν
να στείλουν μηνύματα επικοινωνίας μέσω του τοπικού δικτύου. Στην