background image

 

[93] 

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5

ο 

Κατασκευή δικτυακού μέρους 

 
Στο  προηγούμενο  κεφάλαιο  έγινε  η  ανάλυση  του  σχεδιασμού    της 

εφαρμογής.  Επίσης  έγινε  εκτενής  παρουσίαση  της  δημιουργίας  μιας 
εφαρμογής  από  το  χαρτί  στην  πράξη  και  αναλύσαμε  τα  σημαντικότερα 
σημεία του κώδικα που αφορούν τη λειτουργία της εφαρμογής. Σε αυτό 
το  κεφάλαιο  γίνετε  παρουσίαση  του  δικτυακού  μέρους  της  εφαρμογής, 
αναλύοντας  τις  καταστάσεις  (statements)  με  τα  ποιό  σημαντικά  σημεία 
κώδικα. 
 

5.1 Συνδεσιμότητα Bluetooth και Wi-Fi 

 
Για  το  δικτυακό  μέρος  της  εφαρμογής  χρησιμοποιήθηκαν  οι 

τεχνολογίες  του  Bluetooth  και  του  Wi-Fi.  Σε  προηγούμενο  κεφάλαιο 
αναλύσαμε αυτά τα δύο πρωτόκολλα επικοινωνίας αναλυτικά. Λόγω της 
διαφορετικότητας  τους  κρίθηκε  απαραίτητη  η  χρήση  και  των  δύο  στην 
εφαρμογή. 

Η χρήση του Bluetooth στις συσκευές της Apple είναι λίγο ιδιαίτερη. 

Αυτό σημαίνει ότι κατασκευαστικά το λειτουργικό σύστημα iOS έχει ένα 
interface  για  την  αναζήτηση  συσκευών  μέσω  bluetooth  το  οποίο  όμως 
είναι  περιορισμένο.  Δηλαδή  επιτρέπει  τη  σύνδεση  συσκευών  ακοής  για 
τη χρήση τηλεφωνικών κλήσεων, ενώ δεν επιτρέπει το ζευγάρωμα (pair) 
δύο κινητών τηλεφώνων για την ανταλλαγή δεδομένων. Για το λόγο αυτό 
η  ανταλλαγή  δεδομένων  πάντα  γίνεται  μέσω  μιας  εφαρμογής  η  οποία 
χρησιμοποιεί το GameKit.framework. 

Στο παιχνίδι ερωτοαπαντήσεων, το bluetooth είναι ιδανικό για χρήση 

όταν  οι  παίκτες  βρίσκονται  σε  απόσταση  μικρότερη  των  δέκα  μέτρων. 
Όταν  χρησιμοποιούμε  το  bluetooth,  οι  συσκευές  δεν  χρειάζεται  να 
συνδεθούν όπως με ένα ποντίκι ή ένα πληκτρολόγιο. Το  GameKit είναι 
αυτό  που  επιτρέπει  τους  πελάτες  να  ανιχνεύσουν  ένα  διακομιστή  μέσω 
της εφαρμογής. Έπειτα, μόλις η σύνδεση επιτευχθεί οι συσκευές μπορούν 
να  στείλουν  μηνύματα  επικοινωνίας  μέσω  του  τοπικού  δικτύου.  Στην