background image

4.8 Δημιουργία της διεπαφής παιχνιδιού 

[90] 

 

 

Για  να  γράψουμε  πιο  ξεκάθαρα  κώδικα  και  να  πετύχουμε  ένα  πιο 

εύχρηστο 

αποτέλεσμα 

με 

αναγνωσιμότητα, 

επιλέγουμε 

να 

χρησιμοποιήσουμε ετικέτες (tags) όταν έχουμε πολλά κοινά στοιχεία σε 
ένα controller. 

Όταν παρουσιαστεί μία ερώτηση στο χρήστη πρέπει να επιλέξει μια 

πιθανή απάντηση. Δεν θα ήταν σωστό να εξάγουμε τις απαντήσεις με τη 
σειρά  που  είναι  γραμμένες  στη  βάση  δεδομένων,  γιαυτό  δημιουργούμε 
μια συνθήκη που ανακατεύει τις απαντήσεις τυχαία “arc4random” και τις 
αποθηκεύει προσωρινά σε ένα πίνακα τύπου “NSMutableArray”. 

 

Όταν  ο  πίνακας  γεμίσει  με  τα  τέσσερα  ανακατεμένα  νούμερα  των 

απαντήσεων,  προβάλουμε  τις  απαντήσεις  ανακατεμένες  στο  χρήστη 
θέτοντας το κείμενο της κάθε ετικέτας με τον ακόλουθο κώδικα: 

 

Για  την  επίτευξη  της  σωστής  λειτουργίας  της  μεθόδου  απάντησης,  

θέτουμε  tags  σε  κάθε  ετικέτα  που  δέχεται  τη  σωστή  απάντηση  με 
αριθμούς «999»  και «0» για τη λάθος. 

 Επίσης  εξισώνουμε  τις  ετικέτες  στα  αντίστοιχα  κουμπιά  για  να 

υλοποιήσουμε τη μέθοδο σωστής απάντησης. Δημιουργούμε μία μέθοδο 
τύπου  –(IBAction)  την  οποία  συνδέουμε  με  όλα  τα  κουμπιά  στον