background image

3.2 Το λογισμικό (software) 

[60] 

 

απευθείας  κλήση  των  μεθόδων  ενός  αντικειμένου  όπως  στις  άλλες 
αντικειμενοστραφείς γλώσσες με μία μικρή διαφοροποίηση. 

Επίσης η γλώσσα αποτελείται από ένα σύστημα διαχείρισης μνήμης 

που ονομάζεται καταμέτρηση αναφορών (reference counting) [21]. Με το 
σύστημα  διαχείρισης  μνήμης  ο  προγραμματιστής  πρέπει  να  στέλνει 
μηνύματα  διατήρησης  (retain)  και  απελευθέρωσης  (release)  για  τα 
αντικείμενα που έχει θέσει, προκειμένου να επιτυγχάνεται ανακατανομή 
ή όχι της μνήμης. 

Πρέπει  να  παρατηρήσουμε  ότι  όταν  προγραμματίζουμε  στην 

Objective  C  οι  πιο  πολλές  κλάσεις  που  δηλώνουμε  ξεκινάνε  με  τα 
γράμματα “NS” όπως NSString. Αυτό συμβαίνει λόγω του Cocoa Touch 
framework  που  αρχικά  αναπτύχθηκε  στις  αρχές  του  1980  από  την  Next 
για το λειτουργικό σύστημα NeXTStep [22] από το οποίο προέρχεται το 
Mac OS. Έτσι προέκυψαν τα αρχικά “NS”. 

 

3.2.4 Xcode 

 
Το  Xcode  [23]  είναι  ένα  ολοκληρωμένο  περιβάλλον  ανάπτυξης 

λογισμικού που αποτελείται από μία σουίτα εργαλείων για την ανάπτυξη 
εφαρμογών στα λειτουργικά συστήματα Mac OS και iOS. Αναπτύχθηκε 
από  την  Apple  το  2003,    η  πιο  πρόσφατη  έκδοση  του  είναι  η  4.6  και 
παρέχεται δωρεάν μέσω του App Store. 

Στο  Xcode  ουσιαστικά  αναπτύσσεται  ολόκληρος  ο  κώδικας  της 

εφαρμογής  μας.  Εδώ  δημιουργούμε  τις  κλάσεις  του  προγράμματος  μας, 
δηλώνουμε  τις  μεταβλητές,  και  γενικότερα  προγραμματίζουμε  όλη  την 
συμπεριφορά της εφαρμογής μας. 

Παρακάτω  γίνεται  μία  συνοπτική  παρουσίαση  των  σημαντικότερων 

χαρακτηριστικών  [24]  των  εργαλείων  προγραμματισμού  που  μας 
προσφέρει το Xcode: 

 

Assistant Editor (Βοηθός συντάκτη) 
Το κουμπί του Βοηθού συντάκτη που παρέχεται από το Xcode 
χωρίζει τον επεξεργαστή του κώδικα στα δύο, δημιουργώντας 
ένα  δευτερεύον  παράθυρο  που  εμφανίζει  αυτόματα  τα  αρχεία 
που είναι πιο χρήσιμα για σας με βάση τον κώδικα που είναι 
ενεργός προς επεξεργασία. 

 

Source Editor (Συντάκτης κώδικα)