3.2 Το λογισμικό (software)
[60]
απευθείας κλήση των μεθόδων ενός αντικειμένου όπως στις άλλες
αντικειμενοστραφείς γλώσσες με μία μικρή διαφοροποίηση.
Επίσης η γλώσσα αποτελείται από ένα σύστημα διαχείρισης μνήμης
που ονομάζεται καταμέτρηση αναφορών (reference counting) [21]. Με το
σύστημα διαχείρισης μνήμης ο προγραμματιστής πρέπει να στέλνει
μηνύματα διατήρησης (retain) και απελευθέρωσης (release) για τα
αντικείμενα που έχει θέσει, προκειμένου να επιτυγχάνεται ανακατανομή
ή όχι της μνήμης.
Πρέπει να παρατηρήσουμε ότι όταν προγραμματίζουμε στην
Objective C οι πιο πολλές κλάσεις που δηλώνουμε ξεκινάνε με τα
γράμματα “NS” όπως NSString. Αυτό συμβαίνει λόγω του Cocoa Touch
framework που αρχικά αναπτύχθηκε στις αρχές του 1980 από την Next
για το λειτουργικό σύστημα NeXTStep [22] από το οποίο προέρχεται το
Mac OS. Έτσι προέκυψαν τα αρχικά “NS”.
3.2.4 Xcode
Το Xcode [23] είναι ένα ολοκληρωμένο περιβάλλον ανάπτυξης
λογισμικού που αποτελείται από μία σουίτα εργαλείων για την ανάπτυξη
εφαρμογών στα λειτουργικά συστήματα Mac OS και iOS. Αναπτύχθηκε
από την Apple το 2003, η πιο πρόσφατη έκδοση του είναι η 4.6 και
παρέχεται δωρεάν μέσω του App Store.
Στο Xcode ουσιαστικά αναπτύσσεται ολόκληρος ο κώδικας της
εφαρμογής μας. Εδώ δημιουργούμε τις κλάσεις του προγράμματος μας,
δηλώνουμε τις μεταβλητές, και γενικότερα προγραμματίζουμε όλη την
συμπεριφορά της εφαρμογής μας.
Παρακάτω γίνεται μία συνοπτική παρουσίαση των σημαντικότερων
χαρακτηριστικών [24] των εργαλείων προγραμματισμού που μας
προσφέρει το Xcode:
Assistant Editor (Βοηθός συντάκτη)
Το κουμπί του Βοηθού συντάκτη που παρέχεται από το Xcode
χωρίζει τον επεξεργαστή του κώδικα στα δύο, δημιουργώντας
ένα δευτερεύον παράθυρο που εμφανίζει αυτόματα τα αρχεία
που είναι πιο χρήσιμα για σας με βάση τον κώδικα που είναι
ενεργός προς επεξεργασία.
Source Editor (Συντάκτης κώδικα)