background image

 

[39] 

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2

ο

 

Ανάλυση και σχεδίαση βάσης δεδομένων 

 
Στο  προηγούμενο  κεφάλαιο  δώσαμε  έναν  ορισμό  στις  κινητές 

πλατφόρμες  και  στο  νέο  έξυπνο  κινητό  τηλέφωνο.  Στη  συνέχεια 
αναλύσαμε  τα  πρώτα  λειτουργικά  συστήματα  που  συνετέλεσαν  στην 
σημερινή μορφή τους και τον τρόπο αξιοποίησης των χαρακτηριστικών 
ενός  έξυπνου  κινητού  τηλεφώνου  ανάλογα  με  το  λειτουργικό  το  οποίο 
διαθέτει.  Παρουσιάσαμε  τα  δημοφιλέστερα  λειτουργικά  συστήματα 
έξυπνων  κινητών  τηλεφώνων  και  αναφέραμε  τις  γλώσσες 
προγραμματισμού  των  εφαρμογών  που  τρέχουν  σε  αυτά  και  τέλος  τα 
προγράμματα  ανάπτυξης  εφαρμογών  έξυπνων  κινητών  τηλεφώνων 
ανάλογα με το λειτουργικό. 

Στο  κεφάλαιο  αυτό  γίνεται  η  ανάλυση  του  συστήματος  της  βάσης 

δεδομένων. Για την αποτελεσματική υλοποίηση της βάσης αυτής γίνεται 
η  αναγνώριση  των  στοιχείων  δεδομένων  που  απαιτούνται  για  την 
λειτουργία  της  εφαρμογής,  καθώς  των  ρόλων  και  των  απαιτήσεων. 
Ζητούμενο  εδώ  είναι  η  απλοποίηση  της  βάσης  δεδομένων  ως  προς  την 
χρηστικότητα. 

 

2.1 Αρχιτεκτονική 

 
Το  σύστημα  μας  βασίζεται  σε  δύο  διαφορετικές  κατηγορίες 

υλοποίησης. Στην πρώτη έχουμε την λογική client-server με αμφίδρομη 
επικοινωνία.  Δηλαδή  έχουμε  επικοινωνία  και  μετάδοση  πληροφοριών 
μεταξύ  όλων  των  συσκευών  για  την  δημιουργία  του  παιχνιδιού.  Στη 
δεύτερη  περίπτωση  έχουμε  την  απλή  χρήση  του  συστήματος  κατά  την 
οποία γίνεται απλή εξαγωγή δεδομένων προς το χρήστη. 

Στην  πρώτη  περίπτωση  το  σύστημα  υποστηρίζει  μέχρι  τέσσερις 

χρήστες,  εκ  των  οποίων  ο  ένας  θα  φιλοξενεί  το  παιχνίδι.  Για  την 
λειτουργία  αυτή  δημιουργείται  μία  σύνδεση  μέσω  ασύρματων  δικτύων 
από  το  διακομιστή  και  ξεκινά  η  αποστολή  πληροφοριών  στους 
υπόλοιπους  διαθέσιμους  πελάτες.  Ολόκληρη  η  αρχιτεκτονική  του