1.6 Τα λειτουργικά συστήματα νέας γενιάς
[35]
1.6.5 Apple iOS
Οι κινητές πλατφόρμες της Apple χρησιμοποιούν το λειτουργικό
σύστημα iOS (γνωστό και ως iPhone OS) [15]. Αρχικά αναπτύχθηκε
μόνο για το iPhone ενώ στην πορεία επεκτάθηκε ώστε να υποστηρίζει και
άλλες φορητές συσκευές της Apple όπως τα iPod Touch, το iPad και το
Apple TV. Αντίθετα από το Windows Phone της Microsoft και το
Android της Google, η Apple δε δίνει την άδεια εγκατάστασης του
λογισμικού iOS σε συσκευές που δεν είναι κατασκευής Apple. Ένα από
τα μεγάλα πλεονεκτήματα του είναι το App Store το οποίο περιέχει
περισσότερες από 900.000 εφαρμογές εκ των οποίων οι 375.000 περίπου
είναι πλέον συμβατές με το iPad σύμφωνα με την τελευταία μέτρηση που
έχει γίνει τον Αύγουστο του 2013.
Το περιβάλλον χρήσης του βασίζεται στην άμεση αλληλεπίδραση
του χρήστη με την οθόνη αφής της συσκευής. Τα στοιχεία ελέγχου που
απαρτίζουν το γραφικό περιβάλλον είναι διακόπτες, κουμπιά και
ολισθητές (sliders). Για παράδειγμα ο χρήστης μέσω της οθόνης αφής
πολλαπλών σημείων μπορεί να χρησιμοποιεί διάφορες κινήσεις των
δακτύλων του και να παίρνει άμεσα τα αποτελέσματα στην οθόνη.
Μπορεί να εστιάσει σε μία σελίδα κειμένου μεγεθύνοντας τη με το
άνοιγμα των δυο δακτύλων του ή μπορεί να αλλάζει φωτογραφίες με μία
απλή κίνηση του δακτύλου του από δεξιά προς τα αριστερά. Αυτός ο
απλός τρόπος χρήσης έκανε το λειτουργικό σύστημα να ξεχωρίζει σε
σχέση με τον ανταγωνισμό, ειδικά την περίοδο που παρουσιάστηκε στις
αρχές του 2007. Είναι βασισμένο στο λειτουργικό σύστημα Mac OS X το
οποίο βασίζεται στο UNIX. Για την εγκατάσταση του το λειτουργικό
σύστημα δεσμεύει περίπου 500 ΜΒ μνήμης από τον αποθηκευτικό χώρο
της συσκευής.
Για την ανάπτυξη εφαρμογών στο περιβάλλον iOS χρησιμοποιείται
το λογισμικό ανάπτυξης εφαρμογών iOS SDK, το οποίο αναπτύχθηκε
από την Apple και δόθηκε στους προγραμματιστές τον Φεβρουάριο του
2008. Οι προγραμματιστές έχουν την δυνατότητα να δημιουργήσουν
εφαρμογές και να τις δοκιμάσουν σε ένα εξομοιωτή που ονομάζεται
iPhone Simulator. Για την εγκατάσταση μίας εφαρμογής σε πραγματική
συσκευή καθώς και για την πώληση της μέσω του App Store, κάθε
προγραμματιστής θα πρέπει να είναι εγγεγραμμένος στο πρόγραμμα των