background image

31 

 

 

εταιρεία 

Android 

ιδρύθηκε  το  2003  προσανατολισμένη  στην 

ανάπτυξη κινητών συσκευών με έντονα στοιχεία προσωποποιημένης χρήσης 

ως προς την τοποθεσία και τις προτιμήσεις του χρήστη. Η γρήγορη επιτυχία 

της  εταιρείας  προσέλκυσε  το  ενδιαφέρον  της 

Google 

με  αποτέλεσμα  να  την 

εξαγοράσει.  Η  τελευταία  γρήγορα  παρουσίασε  την  πρόταση  της  για 

λειτουργικό  σύστημα  υποστήριξης  έξυπνων  συσκευών.  Το  λειτουργικό 

σύστημα  αυτό  βασιζόταν  σε  πυρήνα 

Linux 

και  ήταν  ευέλικτο  και  εύκολα 

αναβαθμίσιμο λειτουργικό σύστημα. Το 

Android 

αναπτύχθηκε

 

στα πλαίσια του 

Open Handset Alliance 

που στοχεύει στην ανάπτυξη ανοικτών προτύπων για 

smartphones. 

Αποτελείτο  από  τον  πυρήνα  του  λειτουργικού  συστήματος,  το 

ενδιάμεσο  λογισμικό  και  τις  εφαρμογές  τις  οποίες  χρησιμοποιούν  οι  κάτοχοι 

των 

smartphones

.  Η  αρχική  του  έκδοση  δημοσιεύτηκε  το  2008.  Από  τότε 

έχουν  παρουσιαστεί  ένας  σημαντικός  αριθμός  αναβαθμισμένων  εκδόσεων 

στις  οποίες  προσαρμόζονται  αναβαθμισμένες  ή  νέες  λειτουργίες  και  που 

χαρακτηρίζονται με την ονομασία κάποιου γλυκού. 

 

Η αρχιτεκτονική του συντίθεται από τέσσερα επίπεδα. Τα επίπεδα αυτά 

είναι τα εξής:

 

 

Πυρήνας 

Linux

: Όπως προαναφέρθηκε, το 

Android 

βασίζεται σε 

πυρήνα 

Linux 

τις λειτουργίες της συσκευής που εκτελούνται στο 

χαμηλότερο 

επίπεδο. 

Στις 

λειτουργίες 

αυτές 

συμπεριλαμβάνονται η διαχείριση των προγραμμάτων οδήγησης 

της  υποστηριζόμενης  συσκευής  (

drivers 

για  κάμερες,  ήχους, 

πληκτρολόγια, 

flash  memory

),  η  διαχείριση  της  διαθέσιμης 

μνήμης, ο χρονοπρογραμματισμός

 

των διεργασιών που τρέχουν 

κάθε  φορά,  η  εισαγωγή  και  η  χρήση  κάθε  μορφής  δικτύων  

(GSM, WiFi, Bluetooth

) καθώς και η διαχείριση ενέργειας.

 

 

Βιβλιοθήκες:  Στο  επίπεδο  αυτό  περιλαμβάνονται  οι  εγγενείς 

βιβλιοθήκες λογισμικού για την υποστήριξη των εφαρμογών που 

τρέχουν  στην  συσκευή.  Οι  βιβλιοθήκες  αυτές  διακρίνονται  στις 

βασικές  βιβλιοθήκες  (

Libraries

)  και  τις  βιβλιοθήκες  χρόνου 

εκτέλεσης (

Runtime).