27
διατίθενται μέσω διαδικτύου από το
AppStrore
. Εκεί μπορούν και τρίτοι
προγραμματιστές να διαθέτουν τις εφαρμογές που αναπτύσσουν.
Το λειτουργικό σύστημα του
iPhone
στηρίζεται στο
UNIX
. Το λογισμικό
του λειτουργικού συστήματος είναι οργανωμένο σε μια στοίβα στο κατώτερο
επίπεδο της οποίας βρίσκεται ο πυρήνας
Mach
και οι οδηγοί του υλικού της
συσκευής κινητής τηλεφωνίας και στο αμέσως ανώτερο επίπεδο
τοποθετούνται λειτουργίες πυρήνα και διεπαφές για ανάπτυξη ειδικευμένων
εφαρμογών. Η αρχιτεκτονική του διαρθρώνεται ως εξής:
Το επίπεδο του
hardware
της συσκευής.
Το επίπεδο
firmware.
Το επίπεδο του επεξεργαστή που σχετίζεται με το σύνολο
των
εντολών
ARM
και με τον πίνακα διακοπών (
interrupts).
Το επίπεδο
iPhone OS
στο οποίο συμπεριλαμβάνονται ο
πυρήνας, οι
drivers
και οι υπηρεσίες που αποτελούν το
λειτουργικό σύστημα.
Το επίπεδο
Objective-C Runtime
που περιλαμβάνει τις
δυναμικές και τις
βασικές βιβλιοθήκες της
C.
Το επίπεδο
Frameworks/API
με τα
cocoa touch
2
και οι κλήσεις
ανωτέρων επιπέδων.
Το επίπεδο εφαρμογών (
Application
) των εγκατεστημένων
εφαρμογών.
Η ανάπτυξη εφαρμογών του
iOS
γίνεται σε τέσσερα επίπεδα. Οι
υπηρεσίες των ανώτερων επίπεδων προσδίδουν την απαραίτητη
αφαιρετικότητα για την ανάπτυξη προγραμμάτων που να χρησιμοποιούν τις
υπηρεσίες των κατωτέρων επιπέδων. Τα επίπεδα αυτά επιγραμματικά είναι:
Cocoa Touch
: Είναι γραμμένο σε Objective
-
C και διαχειρίζεται τα
συμβάντα στην οθόνη της συσκευής, τα συμβάντα αλλαγή κλίσης της
συσκευής (Accelerometer), την υποστήριξη κάμερας, την θέση των
προβαλλομένων στοιχείων και τις ρυθμίσεις της εφαρμογής.
2
Πρωτόκολλο για την κατασκευή προγραμμάτων λογισμικού για iPod, iPad, iPhone. Εισάγει ένα
επιπλέον επίπεδο αφαίρεσης στο iOS. Είναι γραμμένο σε Objective-C και επιτρέπει την χρήση υλικού
και χαρακτηριστικών που δεν είναι διαθέσιμα σε MAC OS X.