background image

 

       26 

Το  κύκλωμα  δέκτη,  είναι  υπεύθυνο  για  τη  λήψη,  την  αποδιαμόρφωση,  την 

αποκωδικοποίηση και εν τέλει τον χειρισμό του οχήματος. Ιδανικά, τροφοδοτείται με 

9.6  V

  συνεχούς τάσης

19

. Τα εκπεμπόμενα σήματα, τα οποία λαμβάνονται μέσω κε-

ραίας, οδηγούνται στο RX-2 -G όπου και ενισχύονται. Στη συνέχεια, κάθε σήμα, απο-

διαμορφώνεται, αποκωδικοποίειται και οδηγείται στην αντίστοιχη έξοδο. Οι διαστά-

σεις του κυκλώματος δέκτη, ανέρχονται στα 

85 × 61

 χιλιοστά. 

3.1.3

 

Αρχή λειτουργίας της κίνησης/περιστροφής 

Η  κίνηση  του  τηλεκατευθυνόμενου  οχήματος  επιτυγχάνεται  με  περιστροφή 

του δεξιού οπίσθιου τροχού. Η σύνδεσή του με τον αριστερό οπίσθιο τροχό επιτυγχά-

νεται  μέσω  ενός  διαφορικού.  Το  γεγονός  αυτό  συνεπάγεται  της  αντίθετης  φοράς 

στρέψης των δύο τροχών στον κενό χώρο, κάτι όμως που δε συμβαίνει υπό την επί-

δραση της τριβής  του  εδάφους, με αποτέλεσμα οι δύο οπίσθιοι  τροχοί να αποκτούν 

την  ίδια  φορά  στρέψης.  Η  περιστροφή  επιτυγχάνεται  μέσω  ενός  ηλεκτροκινητήρα 

(motor).  Οι  ηλεκτρικές  προδιαγραφές  είναι 

10  V

  συνεχούς  τάσης  και 

0.25  A

  συνε-

χούς ρεύματος. Η αρχή λειτουργίας της κίνησης συνοψίζεται στην ύπαρξη δύο ηλεκ-

τρονόμων  (relays).  Συγκεκριμένα,  ενεργοποίηση  του  ενός,  έχει  ως  αποτέλεσμα  την 

ορθή  πόλωση  του  ηλεκτροκινητήρα,  με  αποτέλεσμα  την  δεξιόστροφη  περιστροφή 

του· και κατά συνέπεια την εμπρόσθια κίνηση του οχήματος.  Η ανάστροφη πόλωση 

του ηλεκτροκινητήρα και συνεπώς η οπίσθια κίνηση του οχήματος, είναι προϊόν ενερ-

γοποίησης του έτερου ηλεκτρονόμου. 

Αντίθετα, η περιστροφή του τηλεκατευθυνόμενου οχήματος καθορίζεται από 

τους εμπρόσθιους τροχούς, μέσω ενός μηχανισμού ελέγχου στρέψης. Ο μηχανισμός 

αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα και ένα κύκλωμα ελέγχου στρέψης, το οποίο 

επικοινωνεί με το κύκλωμα δέκτη. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι υπεύθυνος για την περι-

στροφή ενός βραχίονα, ενώ το κύκλωμα ελέγχου στρέψης περιορίζει την κίνηση του 

ηλεκτροκινητήρα και κατά συνέπεια του βραχίονα, στις 

±30°

. Με αυτόν τον τρόπο, 

καθορίζεται τόσο η δεξιόστροφη, όσο και η αριστερόστροφη περιστροφή του τηλεκα-

τευθυνόμενου οχήματος, καθώς ο βραχίονας συνδέεται με τον άξονα των τροχών. 

                                                      

19

 Επιτυγχάνεται με επαναφορτιζόμενη νικελίου-καδμίου (nickel-cadmium, NiCd)  μπαταρία, προδια-

γραφής τάσης 

9.6 V

 και χωρητικότητας 

700 mAh