26
Το κύκλωμα δέκτη, είναι υπεύθυνο για τη λήψη, την αποδιαμόρφωση, την
αποκωδικοποίηση και εν τέλει τον χειρισμό του οχήματος. Ιδανικά, τροφοδοτείται με
9.6 V
συνεχούς τάσης
19
. Τα εκπεμπόμενα σήματα, τα οποία λαμβάνονται μέσω κε-
ραίας, οδηγούνται στο RX-2 -G όπου και ενισχύονται. Στη συνέχεια, κάθε σήμα, απο-
διαμορφώνεται, αποκωδικοποίειται και οδηγείται στην αντίστοιχη έξοδο. Οι διαστά-
σεις του κυκλώματος δέκτη, ανέρχονται στα
85 × 61
χιλιοστά.
3.1.3
Αρχή λειτουργίας της κίνησης/περιστροφής
Η κίνηση του τηλεκατευθυνόμενου οχήματος επιτυγχάνεται με περιστροφή
του δεξιού οπίσθιου τροχού. Η σύνδεσή του με τον αριστερό οπίσθιο τροχό επιτυγχά-
νεται μέσω ενός διαφορικού. Το γεγονός αυτό συνεπάγεται της αντίθετης φοράς
στρέψης των δύο τροχών στον κενό χώρο, κάτι όμως που δε συμβαίνει υπό την επί-
δραση της τριβής του εδάφους, με αποτέλεσμα οι δύο οπίσθιοι τροχοί να αποκτούν
την ίδια φορά στρέψης. Η περιστροφή επιτυγχάνεται μέσω ενός ηλεκτροκινητήρα
(motor). Οι ηλεκτρικές προδιαγραφές είναι
10 V
συνεχούς τάσης και
0.25 A
συνε-
χούς ρεύματος. Η αρχή λειτουργίας της κίνησης συνοψίζεται στην ύπαρξη δύο ηλεκ-
τρονόμων (relays). Συγκεκριμένα, ενεργοποίηση του ενός, έχει ως αποτέλεσμα την
ορθή πόλωση του ηλεκτροκινητήρα, με αποτέλεσμα την δεξιόστροφη περιστροφή
του· και κατά συνέπεια την εμπρόσθια κίνηση του οχήματος. Η ανάστροφη πόλωση
του ηλεκτροκινητήρα και συνεπώς η οπίσθια κίνηση του οχήματος, είναι προϊόν ενερ-
γοποίησης του έτερου ηλεκτρονόμου.
Αντίθετα, η περιστροφή του τηλεκατευθυνόμενου οχήματος καθορίζεται από
τους εμπρόσθιους τροχούς, μέσω ενός μηχανισμού ελέγχου στρέψης. Ο μηχανισμός
αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα και ένα κύκλωμα ελέγχου στρέψης, το οποίο
επικοινωνεί με το κύκλωμα δέκτη. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι υπεύθυνος για την περι-
στροφή ενός βραχίονα, ενώ το κύκλωμα ελέγχου στρέψης περιορίζει την κίνηση του
ηλεκτροκινητήρα και κατά συνέπεια του βραχίονα, στις
±30°
. Με αυτόν τον τρόπο,
καθορίζεται τόσο η δεξιόστροφη, όσο και η αριστερόστροφη περιστροφή του τηλεκα-
τευθυνόμενου οχήματος, καθώς ο βραχίονας συνδέεται με τον άξονα των τροχών.
19
Επιτυγχάνεται με επαναφορτιζόμενη νικελίου-καδμίου (nickel-cadmium, NiCd) μπαταρία, προδια-
γραφής τάσης
9.6 V
και χωρητικότητας
700 mAh
.