background image

Σχεδίαση και υλοποίηση κύβων tangible computing 

 

87 

 

 Πιο  συγκεκριμένα,  δημιουργήθηκε  μία  λίστα  η  οποία  συμπληρώνεται  με  τα  ονόματα  των 

αναγραφόμενων  στην  εικόνα  αναγνωρισμένων  σχημάτων.  Η  λίστα  αυτή  στη  συνέχεια 

ανατρέχεται  και  ανάλογα  με  το  όνομα  ή  τα  ονόματα  του  σχήματος  που  εμπεριέχει 

εκτελούνται οι ανάλογες κινήσεις.  

Πριν  αυτή  τη  διαδικασία  όμως  στη  λίστα  έγινε  η  εφαρμογή  μίας  συγκεκριμένης 

ταξινόμησης  των  ονομάτων  των  σχημάτων  από  αριστερά  προς  τα  δεξιά  (Εικόνα  3.40). 

Δηλαδή  η  συγκεκριμένη  σειρά  με  την  οποία  παρουσιάζονται  τα  σχήματα  στους  κύβους  να 

αναγράφεται αυστηρά και στη λίστα. Αυτή η λειτουργία εφαρμόστηκε λόγω του  γεγονότος 

ότι  έτσι  και  αλλιώς  τα  παιδιά  που  θα  χρησιμοποιήσουν  το  σύστημα  ασυναίσθητα  θα 

τοποθετούν  τα  σχήματα  με  τη  σειρά  που  επιθυμούν  να  εκτελεστούν  από  αριστερά  προς  τα 

δεξιά,  επομένως  προς  διευκόλυνσή  τους  και  για  αποφυγή  συγχύσεων  και  το  σύστημα  θα 

έπρεπε να ακολουθήσει αυτή τη σειρά κινήσεων.   

 

 

Εικόνα 3.40: Απόσπασμα κώδικα για την ταξινόμηση των σχημάτων 

 

Μία  ακόμη  λειτουργία  του  συστήματος  που  αξίζει  να  αναφερθεί  είναι  αυτή  του 

αυτοματισμού  που  αφορά  την  εισαγωγή  των  σχημάτων  προς  επεξεργασία  στο  σύστημα  και 

κατ’  επέκταση  της  κίνησης  του  οχήματος  στην  πίστα.  Ειδικότερα,  δημιουργήθηκε  μία 

διαδικασία η οποία περιλαμβάνει τρία στάδια.  

Στο  αρχικό  στάδιο  ορίστηκε  ένας  χρόνος  για  τη  ρύθμιση  των  παραμέτρων  της 

κατωφλίωσης.  Συγκεκριμένα  κατά  την  εκκίνηση  της  αναγνώρισης  σχημάτων,  όπως  έχει 

προαναφερθεί  ο  χρήστης  καλείται  μέσω  των    αριθμημένων  μπαρών  που  εμφανίζονται  να 

ρυθμίσει  την  κατωφλίωση  προς  αποφυγή  θορύβων  στην  εικόνα,  για  την  ολοκλήρωση  της 

διαδικασίας αυτής από το χρήστη ορίστηκε ένας χρόνο συγκεκριμένα είκοσι δευτερολέπτων.