background image

Σχεδίαση και υλοποίηση κύβων tangible computing 

 

70 

 

3.6.2 Φιλτράρισμα της εικόνας 

Βασική προϋπόθεση για τον εντοπισμό των σχημάτων είναι το φιλτράρισμα της εικόνας. 

Με  τον  όρο  φιλτράρισμα  εννοούμε  την  εφαρμογή  διαδοχικών  μεθόδων  τροποποίησης  και 

επεξεργασίας  της  εικόνας  με  σκοπό  τη  διευκόλυνση  της  διαδικασίας  αναγνώρισης  και 

εντοπισμού των σχημάτων στη συνέχεια. Σε αυτή την ενότητα θα περιγραφεί ο τρόπος και η 

σειρά εφαρμογής των προαναφερθέντων φίλτρων. 

Η εφαρμογή των φίλτρων έγινε βηματικά και με συγκεκριμένη σειρά.  Αυτό είχε μεγάλη 

σημασία  καθώς  τα  φίλτρα  έπρεπε  να  εφαρμοστούν  διαδοχικά  το  ένα  μετά  το  άλλο  με  τις 

αντίστοιχες συναρτήσεις τους να έχουν ως χαρακτηριστικά τους, την έξοδο της εικόνας από 

το  προηγούμενο  φίλτρο.  Συγκεκριμένα  η  εφαρμογή  των  φίλτρων  έγινε  με  την  εξής  σειρά 

(Εικόνα 3.18): 

1.  Γκαουσιανό Θόλωμα 

2.  Μετατροπή Χρωματικού Μοντέλου (Grayscaling) 

3.  Ανίχνευση Άκρων Canny 

4.  Αναστολή της εικόνας 

 

 

Εικόνα 3.18: Εφαρμογή των φίλτρων Γκαουσιανό Θόλωμα, Grayscaling, Ανίχνευση Γραμμών Canny και 

Αναστολής της εικόνας στις γραμμές 216, 217, 223, 227 του κώδικα  αντίστοιχα 

 

Με τη χρήση των φίλτρων γίνεται άμεση υποβοήθηση των αλγορίθμων της Κατωφλίωσης 

και  της  Εύρεσης  Περιγραμμάτων  που  είναι  υπεύθυνα  για  τον  καθορισμό  της  έντασης  του 

θορύβου και την εύρεση των περιγραμμάτων του σχήματος προς αναγνώριση αντίστοιχα.