background image

Σχεδίαση και υλοποίηση κύβων tangible computing 

 

56 

 

•  Φιλικό  περιβάλλον  για  βέλτιστο  αποτέλεσμα.  To  σύστημα  της  εργασίας 

περιλαμβάνει  μία  web  κάμερα  η  οποία  αποτελεί  την  είσοδο  της  εικόνας  σε  αυτό 

προκειμένου  να  γίνει  η  επεξεργασία  της.  Επομένως  για  να  διευκολυνθεί  ο 

αλγόριθμος επεξεργασίας της εικόνας απαιτείται η σωστή λήψη και εισαγωγή της 

στο σύστημα. Αυτό είναι εφικτό, όταν υπάρχει αρκετός και σωστός φωτισμός στο 

χώρο  που  βρίσκεται  η  κάμερα  χωρίς  να  δημιουργούνται  σκιές  και  επιπλέον 

θόρυβος κατά τη λήψη της εικόνας.  

•  Θέση  και  φόντο  κύβων.  Οι  κύβοι  της  εργασίας  είναι  κατασκευασμένοι  από 

χοντρό  λευκό  χαρτόνι  και  τα  σχήματα  πάνω  τους  έχουν  μαύρο  χρώμα.  Για  τη 

διευκόλυνση  του  αλγορίθμου  επεξεργασίας  επομένως  οι  κύβοι  θα  πρέπει  να 

βρίσκονται  σε  κατάλληλη  θέση    ώστε  να  σχήματα  να  είναι  ευδιάκριτα  από  την 

κάμερα και  τοποθετημένοι σε ουδέτερου σχήματος λευκό φόντο.  

 

3.3  Είδη χρηστών και περιπτώσεις χρήσης  

Οι χρήστες του συστήματος θα είναι οι μαθητές και ο διδάσκον. Ο διδάσκον: 

•  Θα έχει το ρόλο του επιβλέποντα και διαχειριστή  
•  Θα είναι υπεύθυνος για την εγκατάσταση του έργου  
•  Θα είναι υπεύθυνος για την ορθή λειτουργία του 

Καθώς οι μαθητές θα είναι οι κύριοι χρήστες και αυτοί που θα αλληλεπιδρούν άμεσα με το 

σύστημα,  ο  διδάσκον  θα  είναι  ο  αρμόδιος  της  ορθής  διαχείρισης  του  υλικού  μέρους  του 

έργου. Ειδικότερα δηλαδή θα τοποθετεί και θα ελέγχει : 

•  Την κάμερα 
•  Το φόντο για την τοποθέτηση των κύβων 
•  Εάν το παιχνίδι λειτουργεί κανονικά   

Και τέλος θα ελέγχει εάν γίνεται σωστή διαχείριση των κύβων σε ότι αφορά  

•  την χρήση τους 
•  την τοποθέτηση τους 
•  την αντίληψή τους από την κάμερα