Σχεδίαση και υλοποίηση κύβων tangible computing
55
τοποθέτησή τους από αριστερά προς τα δεξιά το σύστημα θα ερμηνεύσει τις αντίστοιχες
κινήσεις.
Για την αντίληψη των σχημάτων από την κάμερα το σύστημα εφαρμόζει τεχνικές
μηχανικής όρασης με εφαρμογές ψηφιακής επεξεργασίας και ανάλυσης της εικόνας. Ο
χρήστης μπορεί ανά πάσα στιγμή να δει το εάν και το τι αντιλαμβάνεται η κάμερα από την
οθόνη αφού κατά την εκτέλεση του προγράμματος εμφανίζεται το αντίστοιχο πλαίσιο με την
εικόνα που απαθανατίζει η κάμερα. Επίσης μπορεί να καθορίσει χειροκίνητα την
κατωφλίωση της εικόνας και το πλαίσιο στο οποίο θα εμπεριέχονται τα σχήματα.
3.2 Απαιτήσεις Συστήματος
Προκειμένου το έργο να λειτουργήσει σωστά και η όλη διαδικασία εκτέλεσής του να
αποτελέσει μία ευχάριστη εμπειρία για τους μαθητές αλλά και τον εκπαιδευτικό θα πρέπει να
καθοριστούν οι απαιτήσεις του. Στην παρούσα εργασία ο στόχος της είναι η δημιουργία ενός
συστήματος με κύβους μέσω των οποίων οι μαθητές θα κατευθύνουν ένα εικονικό
αυτοκίνητο σε μία εικονική πίστα. Στη συνέχεια, θα αναφερθούν και θα παρουσιαστούν
αυτές οι απαιτήσεις και τα προαπαιτούμενα στοιχεία του έργου.
• Απαιτείται επεξεργαστής πηγαίου κώδικα. Εφόσον το λογισμικό (software)
κομμάτι του έργου δεν διατίθεται ως κάποιου είδους εφαρμογή παρά μόνο ως
πηγαίος κώδικας, θα πρέπει να υπάρχει το κατάλληλο περιβάλλον για την εκτέλεσή
του. Συνεπώς είναι απαραίτητη η παρουσία κάποιου coding editor.
• Τελευταία έκδοση Python-Pygame-OpenCV. Για την εκτέλεση του κώδικα και
τη λειτουργία του συστήματος εφαρμόζονται τεχνολογίες που αφορούν την
επεξεργασία και αναγνώριση εικόνας καθώς επίσης και τη δημιουργία παιχνιδιού
μέσω κώδικα. Επομένως οι βιβλιοθήκες OpenCV και Pygame που πραγματεύονται
τέτοιες ευαίσθητες και πολύπλοκες τεχνολογίες, καθώς και κατ’ επέκταση η
γλώσσα Python μέσω της οποίας χειρίζονται, απαιτούν τελευταίες ή τουλάχιστον
πρόσφατες εκδόσεις τόσο της γλώσσας προγραμματισμού όσο και των ίδιων των
βιβλιοθηκών. Αυτό ισχύει προκειμένου να μην υπάρξουν τεχνικά προβλήματα και
bugs που αφορούν την ορθή λήψη και επεξεργασία της εικόνας και τελικά την
ορθή λειτουργία του συστήματος και του παιχνιδιού.