background image

Σχεδίαση και υλοποίηση κύβων tangible computing 

 

55 

 

τοποθέτησή  τους  από  αριστερά  προς  τα  δεξιά  το  σύστημα  θα  ερμηνεύσει  τις  αντίστοιχες 

κινήσεις.  

Για  την  αντίληψη  των  σχημάτων  από  την  κάμερα  το  σύστημα  εφαρμόζει  τεχνικές  

μηχανικής  όρασης  με  εφαρμογές  ψηφιακής  επεξεργασίας  και  ανάλυσης  της  εικόνας.  Ο 

χρήστης μπορεί ανά πάσα στιγμή να δει το εάν και το τι αντιλαμβάνεται η κάμερα από την 

οθόνη αφού κατά την εκτέλεση του προγράμματος εμφανίζεται το αντίστοιχο πλαίσιο με την 

εικόνα  που  απαθανατίζει  η  κάμερα.  Επίσης  μπορεί  να  καθορίσει  χειροκίνητα  την 

κατωφλίωση της εικόνας και το πλαίσιο στο οποίο θα εμπεριέχονται τα σχήματα.    

 

3.2  Απαιτήσεις Συστήματος  

Προκειμένου  το  έργο  να  λειτουργήσει  σωστά  και  η  όλη  διαδικασία  εκτέλεσής  του  να 

αποτελέσει μία ευχάριστη εμπειρία για τους μαθητές αλλά και τον εκπαιδευτικό θα πρέπει να 

καθοριστούν οι απαιτήσεις του. Στην παρούσα εργασία ο στόχος της είναι η δημιουργία ενός 

συστήματος  με  κύβους  μέσω  των  οποίων  οι  μαθητές  θα  κατευθύνουν  ένα  εικονικό 

αυτοκίνητο  σε  μία  εικονική  πίστα.  Στη  συνέχεια,  θα  αναφερθούν  και  θα  παρουσιαστούν 

αυτές οι απαιτήσεις και τα προαπαιτούμενα στοιχεία του έργου. 

•  Απαιτείται  επεξεργαστής  πηγαίου  κώδικα.  Εφόσον  το  λογισμικό  (software) 

κομμάτι  του  έργου  δεν  διατίθεται  ως  κάποιου  είδους  εφαρμογή  παρά  μόνο  ως 

πηγαίος κώδικας, θα πρέπει να υπάρχει το κατάλληλο περιβάλλον για την εκτέλεσή 

του. Συνεπώς είναι απαραίτητη η παρουσία κάποιου coding editor. 

•  Τελευταία έκδοση Python-Pygame-OpenCV. Για την εκτέλεση του κώδικα και 

τη  λειτουργία  του  συστήματος  εφαρμόζονται  τεχνολογίες  που  αφορούν  την 

επεξεργασία και αναγνώριση εικόνας καθώς επίσης και τη δημιουργία παιχνιδιού 

μέσω κώδικα. Επομένως οι βιβλιοθήκες OpenCV και Pygame που πραγματεύονται 

τέτοιες  ευαίσθητες  και  πολύπλοκες  τεχνολογίες,  καθώς  και  κατ’  επέκταση  η 

γλώσσα  Python  μέσω  της  οποίας  χειρίζονται,  απαιτούν  τελευταίες  ή  τουλάχιστον 

πρόσφατες  εκδόσεις  τόσο  της  γλώσσας  προγραμματισμού  όσο  και  των  ίδιων  των 

βιβλιοθηκών. Αυτό ισχύει προκειμένου να μην υπάρξουν τεχνικά προβλήματα και 

bugs  που  αφορούν  την  ορθή  λήψη  και  επεξεργασία  της  εικόνας  και  τελικά  την 

ορθή λειτουργία του συστήματος και του παιχνιδιού.