background image

Σχεδίαση και υλοποίηση κύβων tangible computing 

 

53 

 

2.5 Πρόγραμμα Sketchup  

To  Sketcup  αποτελεί  μία  διαισθητική  εφαρμογή  μοντελοποίησης  τρισδιάστατων  σχεδίων 

που  επιτρέπει  την  επεξεργασία  και  δημιουργία  2D  και  3D  μοντέλων  εφαρμόζοντας  την 

πατενταρισμένη  μέθοδο  «Push  and  Pull».  Η  μέθοδος  αυτή  επιτρέπει  ουσιαστικά  στον 

ανέκαθεν δημιουργό να εξωθήσει οποιαδήποτε επίπεδη επιφάνεια σε τρισδιάστατο σχήμα. Το 

συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει μεγάλο φάσμα εφαρμογών και χρησιμοποιείται στους κόσμους 

της αρχιτεκτονικής, της εσωτερικής διακόσμησης, της δημιουργίας βιντεοπαιχνιδιών. Ακόμη 

χρησιμοποιείται  ευρέως  από  άτομα  που  θέλουν  να  δημιουργήσουν  και  να  κατεβάσουν 

τρισδιάστατα μοντέλα προς χρήση με τρισδιάστατους εκτυπωτές [50].  

 

2.6 Πρόγραμμα Cura 

To Cura είναι ένα λογισμικό ανοιχτού κώδικα και ανήκει στην κατηγορία των εφαρμογών 

τύπου  «slicer».  Το  slicer  αποτελεί  ένα  απαραίτητο  εργαλείο  λογισμικού  σε  οποιαδήποτε 

εργασία  που  αφορά  τρισδιάστατη  εκτύπωση.  Ουσιαστικά  προετοιμάζει  ψηφιακά  μοντέλα 

προς  τρισδιάστατη  εκτύπωση  «κόβοντάς»  τα  σε  οριζόντια  στρώματα  που  μπορούν  να 

εκτυπωθούν.  Οργανώνει κατά κάποιο τρόπο τη μέθοδο εκτύπωσης και σχεδιάζει ένα πλάνο 

για  τον  τρισδιάστατο  εκτυπωτή  δοθέντος  ενός  τρισδιάστατου  μοντέλου  οποιουδήποτε 

μεγέθους  ή  σχήματος  [51].  Επίσης  μέσω  των  slicer  και  ειδικά  του  Cura  τίθεται  δυνατή  η 

ρύθμιση  των  παραμέτρων  του  ίδιου  του  εκτυπωτή  σε  ότι  αφορά  θερμοκρασίες  μύτης  και 

επιφάνειας εκτύπωσης, ταχύτητας εκτύπωσης και άλλα. 

 

2.7 Σύνοψη Κεφαλαίου  

Στο παρόν κεφάλαιο εναποτέθηκαν όλες οι έννοιες και μέθοδοι που χρησιμοποιήθηκαν για 

την υλοποίηση της παρούσας διπλωματικής εργασίας. Πιο συγκεκριμένα έγινε αναφορά στις 

έννοιες που περιγράφουν το παιχνίδι που δημιουργήθηκε καθώς και μελέτη των μηχανισμών 

και  αλγορίθμων  της  μηχανικής  όρασης  που  έπαιξαν  καθοριστικό  ρόλο  στην  αντίληψη  των 

σχημάτων και του  περιβάλλοντος  υλοποίησης  του  project. Τέλος αναφέρθηκαν τα εργαλεία 

και η πλατφόρμα ανάπτυξης που έκαναν δυνατή την πραγματοποίηση της εργασίας.