Σχεδίαση και υλοποίηση κύβων tangible computing
53
2.5 Πρόγραμμα Sketchup
To Sketcup αποτελεί μία διαισθητική εφαρμογή μοντελοποίησης τρισδιάστατων σχεδίων
που επιτρέπει την επεξεργασία και δημιουργία 2D και 3D μοντέλων εφαρμόζοντας την
πατενταρισμένη μέθοδο «Push and Pull». Η μέθοδος αυτή επιτρέπει ουσιαστικά στον
ανέκαθεν δημιουργό να εξωθήσει οποιαδήποτε επίπεδη επιφάνεια σε τρισδιάστατο σχήμα. Το
συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει μεγάλο φάσμα εφαρμογών και χρησιμοποιείται στους κόσμους
της αρχιτεκτονικής, της εσωτερικής διακόσμησης, της δημιουργίας βιντεοπαιχνιδιών. Ακόμη
χρησιμοποιείται ευρέως από άτομα που θέλουν να δημιουργήσουν και να κατεβάσουν
τρισδιάστατα μοντέλα προς χρήση με τρισδιάστατους εκτυπωτές [50].
2.6 Πρόγραμμα Cura
To Cura είναι ένα λογισμικό ανοιχτού κώδικα και ανήκει στην κατηγορία των εφαρμογών
τύπου «slicer». Το slicer αποτελεί ένα απαραίτητο εργαλείο λογισμικού σε οποιαδήποτε
εργασία που αφορά τρισδιάστατη εκτύπωση. Ουσιαστικά προετοιμάζει ψηφιακά μοντέλα
προς τρισδιάστατη εκτύπωση «κόβοντάς» τα σε οριζόντια στρώματα που μπορούν να
εκτυπωθούν. Οργανώνει κατά κάποιο τρόπο τη μέθοδο εκτύπωσης και σχεδιάζει ένα πλάνο
για τον τρισδιάστατο εκτυπωτή δοθέντος ενός τρισδιάστατου μοντέλου οποιουδήποτε
μεγέθους ή σχήματος [51]. Επίσης μέσω των slicer και ειδικά του Cura τίθεται δυνατή η
ρύθμιση των παραμέτρων του ίδιου του εκτυπωτή σε ότι αφορά θερμοκρασίες μύτης και
επιφάνειας εκτύπωσης, ταχύτητας εκτύπωσης και άλλα.
2.7 Σύνοψη Κεφαλαίου
Στο παρόν κεφάλαιο εναποτέθηκαν όλες οι έννοιες και μέθοδοι που χρησιμοποιήθηκαν για
την υλοποίηση της παρούσας διπλωματικής εργασίας. Πιο συγκεκριμένα έγινε αναφορά στις
έννοιες που περιγράφουν το παιχνίδι που δημιουργήθηκε καθώς και μελέτη των μηχανισμών
και αλγορίθμων της μηχανικής όρασης που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην αντίληψη των
σχημάτων και του περιβάλλοντος υλοποίησης του project. Τέλος αναφέρθηκαν τα εργαλεία
και η πλατφόρμα ανάπτυξης που έκαναν δυνατή την πραγματοποίηση της εργασίας.