background image

Σχεδίαση και υλοποίηση κύβων tangible computing 

 

51 

 

 

Εικόνα 2.21: Παιχνίδι σχεδιασμένο σε Pygame βασισμένο στο ευρέως διαδεδομένο arcade παιχνίδι της εποχής 

του ’90 Wolfenstein 

 

2.3.4 OpenCV 

Μία  βιβλιοθήκη  λογισμικού  ανοιχτού  κώδικα  υπολογιστικής  όρασης  και  μηχανικής 

μάθησης  που  διατίθεται  δωρεάν  που  χρησιμοποιείται  ευρέως  από  την  επιστημονική 

κοινότητα και όχι μόνο αποτελεί η OpenCV(Open Source Computer Vision Library) (Εικόνα 

2.22).  H  βιβλιοθήκη  αυτή  περιέχει  μία  πληθώρα  βελτιστοποιημένων  αλγορίθμων 

(απαριθμούν  πάνω  από  2500)  οι  οποίοι  αποτελούν  ένα  ολοκληρωμένο,  κλασικό  και 

υπερσύγχρονο σύνολο. Μέσω αυτών των αλγορίθμων μπορεί να  πραγματοποιηθούν από πιο 

απλές διεργασίες όπως η ανίχνευση και αναγνώριση προσώπων, η αναγνώριση αντικειμένων, 

εντοπισμός και ανίχνευση ανθρώπινων κινήσεων και άλλα, μέχρι σαφώς πιο περίπλοκες όπως 

η  εξαγωγή  τρισδιάστατων  μοντέλων  αντικειμένων,  η  δημιουργία  τρισδιάστατων  σύννεφων 

σημείων  από  στερεοφωνικές  κάμερες  και  η  συρραφή  εικόνων  ώστε  να  δημιουργηθεί  μία 

εικόνα υψηλής ευκρίνειας και ανάλυσης. Μερικές από τις σύγχρονες εταιρίες κολοσσούς που 

χρησιμοποιούν  έμπρακτα  την  συγκεκριμένη  βιβλιοθήκη  είναι  η  Google,  Yahoo,  Microsoft, 

Intel και διαφορετικές εταιρίες που ειδικεύονται σε διαφορετικούς τομείς όπως Sony, Toyota, 

Honda  κτλπ.  Διαθέτει  διεπαφές  C++,  Python,  Java  και  Matlab  γεγονός  που  την  κάνει 

αυτόματα πιο  ελκυστική και ευκολότερα αξιοποιήσιμη από μία ευρύτερη κλίμακα χρηστών