Σχεδίαση και υλοποίηση κύβων tangible computing
40
σχετίζονται με την εικόνα εισόδου [35]. Βασικά η Επεξεργασία Εικόνας περιλαμβάνει τα
εξής τρία βήματα:
• Εισαγωγή Εικόνας μέσω ειδικών εργαλείων απόκτησης εικόνας
• Ανάλυση και διαχείριση της εικόνας
• Έξοδος η οποία μπορεί να είναι μία τροποποιημένη εικόνα ή μία αναφορά που
βασίζεται στην ανάλυση της εικόνας
Η εικόνα κατά την είσοδο στο οποιοδήποτε μέσο επεξεργασίας της ορίζεται ως μία
δυσδιάστατη συνάρτηση f(x,y), στην οποία x και y είναι οι συντεταγμένες. Το πλάτος του f
σε οποιοδήποτε ζεύγος μεταξύ x και y λέγεται ένταση για το κάθε σημείο της εικόνας. Εάν οι
τιμές των x και y είναι διακριτές ποσότητες τότε λέμε ότι έχουμε μία ψηφιακή εικόνα.
2.2.1.1 Μετατροπή Χρωματικού Μοντέλου
Ξεκινώντας από το χρωματικό μοντέλο, ο όρος αυτός αποτελεί ουσιαστικά ένα αφηρημένο
μαθηματικό μοντέλο το οποίο περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο ένα ή και περισσότερα
χρώματα μπορούν να αναπαρασταθούν ως πλειάδες αριθμών, στις πιο πολλές περιπτώσεις
τριών ή τεσσάρων τιμών [36]. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα χρωματικού μοντέλου
αποτελεί τo RGB το οποίο είναι ένα από τα πιο διαδεδομένα χρωματικά μοντέλα που
εφαρμόζεται στα ηλεκτρονικά συστήματα του σήμερα (π.χ τηλεοράσεις και υπολογιστές).
Κατά την εφαρμογή του RGB σε οποιοδήποτε σύστημα όλα τα χρώματα αναπαρίστανται με
αριθμούς σε ένα εύρος τιμών από το 0 έως το 255 και κωδικοποιούνται με βάση τα τρία
βασικά χρώματα κόκκινο-πράσινο-μπλε (Red-Green-Blue) [37].
H Μετατροπή Χρωματικού Μοντέλου ωστόσο ορίζεται ως η μετάφραση της
αναπαράστασης ενός χρώματος από μία χρωματική βάση (μοντέλο) σε μία άλλη. Αυτή η
διαδικασία έχει ως στόχο, η μεταφρασμένη πλέον εικόνα μετά την χρωματική μετατροπή, να
είναι όσο το περισσότερο παρόμοια με την αρχική. Για την υλοποίηση ορισμένων εργασιών
μεσαίου επιπέδου που αφορούν εικόνες είναι απαραίτητη η αλλαγή και η μετατροπή του
χρωματικού μοντέλου σε κλίμακες παραδείγματος χάρη του γκρι. Η διαδικασία αυτή της
μετατροπής ονομάζεται Greyscaling.