Σχεδίαση και υλοποίηση κύβων tangible computing
33
1.6.7 Cubetto
To cubetto είναι φτιαγμένο από απτό και σκληρό ξύλο χωρίς οθόνη και εισάγει τα παιδιά
ηλικιών 3-5 ετών στα πρώτα βήματά τους στην κωδικοποίηση [32] (Εικόνα 1.14). Με μια
γλώσσα κωδικοποίησης παρόμοια με αυτή της LEGO® κάθε μπλοκ στον ειδικά
διαμορφωμένο πίνακα κίνησης του cubetto είναι μια ενέργεια. Τα παιδιά καλούνται να
συνδυάσουν αυτές τις ενέργειες ώστε να δημιουργήσουν ένα πρόγραμμα. Υπάρχουν
διαφορετικά μπλοκ με αντίστοιχα σχήματα και χρώματα που εκπροσωπούν διαφορετικές
εντολές (Forward, Left, Right, Function Backward, Negation, Random). Τα παιδιά μπορούν
να τοποθετήσουν τα τετράγωνα στο ταμπλό για να πουν στο Cubetto πού να πάει πατώντας
ένα μπλε κουμπί. Διατίθεται με διάφορους χάρτες για εξερεύνηση στους οποίους μπορούν τα
παιδιά να περιηγηθούν μέσω της κίνησης του cubetto ώστε η αλληλεπίδρασή τους με το
σύστημα να είναι πιο ενδιαφέρουσα.
Εικόνα 1.14: Cubetto
1.7 Συμπεράσματα
Οι συσκευές με ευαισθησία αφής και οι οθόνες υπολογιστών έχουν σημειώσει σημαντική
πρόοδο τις τελευταίες δύο δεκαετίες, αλλά οι φυσικές διεπαφές εξακολουθούν να βασίζονται
κυρίως σε αλγόριθμους όρασης υπολογιστή ή σε ενσωματωμένα ηλεκτρικά εξαρτήματα. Η
αποθήκευση και η αποκατάσταση προγραμμάτων είναι παρόμοια πρόκληση, τουλάχιστον με
την τρέχουσα τεχνολογία, επειδή είναι αδύνατο να αναδημιουργηθούν αυτόματα φυσικές
δομές. Οι λειτουργίες του πρόχειρου (π.χ. αντιγραφή, αποκοπή, επικόλληση και διαγραφή)
των γλωσσών προγραμματισμού που βασίζονται σε κείμενο και των οπτικών γλωσσών
προγραμματισμού θα ήταν δύσκολο να υλοποιηθούν με τις περισσότερες απτές γλώσσες για
τους ίδιους λόγους, καθιστώντας τον προγραμματισμό δυσκίνητο για τους πιο εξελιγμένους