Σχεδίαση και υλοποίηση κύβων tangible computing
28
Εικόνα 1.7: Εφαρμογή LilyPad Arduino σε παράσταση μόδας
1.6 Εκπαιδευτικά Συστήματα Βασισμένα σε Κύβους
Μετά από έρευνα σε διάφορους διαδικτυακούς τόπους και τεχνολογικού και
εκπαιδευτικού περιεχομένου θα παρατεθούν κάποια παρόμοια εκπαιδευτικά συστήματα
βασισμένα και αυτά σε κύβους. Θα περιγραφούν τα χαρακτηριστικά τους καθώς και τις
περιπτώσεις που καλύπτουν. Στο τέλος της ενότητας θα γίνει σύγκρισή τους με το σύστημα
της εν λόγω εργασίας και θα παρατεθούν τα πλεονεκτήματα του τελευταίου έναντι των
προαναφερθέντων δοθέντων παραδειγμάτων.
1.6.1 Block Jam
Το σύστημα Block Jam [29] (Εικόνα 1.8) είναι μια απτική διεπαφή και ταυτόχρονα μια
οπτική γλώσσα η οποία επιτρέπει σε αρχάριους και μη, να τη λειτουργήσουν. Το σύστημα
αποτελείται από 26 αντικείμενα τα οποία, ανάλογα με τη σύνδεση μεταξύ τους και τις
ρυθμιζόμενες ιδιότητες τους, μπορούν να παράγουν μουσικές ‘φράσεις’. Υπάρχουν δύο είδη
κουτιών, τα play blocks και τα path blocks. Τα play blocks είναι υπεύθυνα για το ξεκίνημα,
το σταμάτημα και τον έλεγχο της ταχύτητας της cue ball ενώ τα path blocks ελέγχουν τη
διαδρομή της cue ball. Τα play block μπορούν να συνδεθούν μόνο με τη μία τους πλευρά. Τα
path block όμως μπορούν να συνδεθούν και προς τις τέσσερις. Όταν τα κουτιά συνδεθούν
μεταξύ τους δημιουργούν ένα σύμπλεγμα. Το σύμπλεγμα αυτό συνδέεται με τον υπολογιστή
μέσω ενός καλωδίου και ενός κουτιού βάσης το οποίο λέγεται mother block. Το καλώδιο
δίνει ρεύμα στο σύμπλεγμα και αποτελεί έναν δίαυλο επικοινωνίας με τον υπολογιστή. Η cue
ball κινείται νοητά από τον ένα κύβο στο άλλο ανάλογα με τους κανόνες που επιβάλουν τα