Σχεδίαση και υλοποίηση κύβων tangible computing
25
Αυτές οι συνδέσεις εμφανίζονται ως φωτογραφίες που συνδέονται με μια χορδή (στην
πραγματικότητα πρόκειται για ένα σύρμα στριμμένο σαν χορδή). Ο χρήστης συνδέει
γεγονότα που δημιουργούνται από αισθητήρες με ενέργειες που εκτελούνται ως αντίδραση σε
αυτά τα ερεθίσματα (Εικόνα 1.4). Έτσι, το σύστημα παράγει ένα πρόγραμμα που μπορεί να
τοποθετηθεί στη μνήμη του ρομπότ και είναι σχεδιασμένο να λειτουργεί με βάση τον τρόπο
με τον οποίο συνδέθηκαν οι χορδές.
Εικόνα 1.4: Προγραμματισμός με χορδές
Η Quetzal και η Tern είναι δύο άλλες απτές γλώσσες προγραμματισμού με εκπαιδευτικό
προσανατολισμό [22]. Αυτές οι γλώσσες χρησιμοποιούν ανόργανα αντικείμενα που
στερούνται ηλεκτρονικών κυκλωμάτων και αναγκών ενέργειας. Τα μέρη προγραμματισμού
κάθε γλώσσας είναι πανομοιότυπα και μοιάζουν με κομμάτια παζλ. Η Quetzal είναι μια
γλώσσα που χρησιμοποιείται για τον χειρισμό ενός ρομπότ Lego Mindstorm, ενώ η Tern
(Εικόνα 1.5) χρησιμοποιείται για τον έλεγχο ενός εικονικού ρομπότ που βασίζεται σε
υπολογιστή. Λόγω του γεγονότος ότι και οι δύο γλώσσες δημιουργήθηκαν από τους ίδιους
ανθρώπους κατά την ίδια χρονική περίοδο, οι φιλοσοφίες τους είναι παρόμοιες. Οι μαθητές
που χρησιμοποιούν αυτές τις γλώσσες προγραμματίζουν σε λειτουργία εκτός σύνδεσης και
χρησιμοποιούν μια φορητή συσκευή σάρωσης για τον εντοπισμό εντολών. Το σύστημα αυτό
κατανοεί ποιες εντολές υπάρχουν και πώς συνδυάζονται για την κατασκευή ενός
προγράμματος αναλύοντας τα κομμάτια του παζλ. Τέλος, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι