background image

Σχεδίαση και υλοποίηση κύβων tangible computing 

 

25 

 

Αυτές  οι  συνδέσεις  εμφανίζονται  ως  φωτογραφίες  που  συνδέονται  με  μια  χορδή  (στην 

πραγματικότητα  πρόκειται  για  ένα  σύρμα  στριμμένο  σαν  χορδή).  Ο  χρήστης  συνδέει 

γεγονότα που δημιουργούνται από αισθητήρες με ενέργειες που εκτελούνται ως αντίδραση σε 

αυτά τα ερεθίσματα (Εικόνα 1.4). Έτσι, το σύστημα παράγει ένα πρόγραμμα που μπορεί να 

τοποθετηθεί στη μνήμη του ρομπότ και είναι σχεδιασμένο να λειτουργεί με βάση τον τρόπο 

με τον οποίο συνδέθηκαν οι χορδές. 

 

Εικόνα 1.4: Προγραμματισμός με χορδές  

 

Η Quetzal  και η Tern είναι δύο άλλες απτές γλώσσες προγραμματισμού με εκπαιδευτικό 

προσανατολισμό  [22].  Αυτές  οι  γλώσσες  χρησιμοποιούν  ανόργανα  αντικείμενα  που 

στερούνται  ηλεκτρονικών  κυκλωμάτων  και  αναγκών  ενέργειας.  Τα  μέρη  προγραμματισμού 

κάθε  γλώσσας  είναι  πανομοιότυπα  και  μοιάζουν  με  κομμάτια  παζλ.  Η  Quetzal  είναι  μια 

γλώσσα  που  χρησιμοποιείται  για  τον  χειρισμό  ενός  ρομπότ  Lego  Mindstorm,  ενώ  η  Tern 

(Εικόνα  1.5)  χρησιμοποιείται  για  τον  έλεγχο  ενός  εικονικού  ρομπότ  που  βασίζεται  σε 

υπολογιστή.  Λόγω  του  γεγονότος  ότι  και  οι  δύο γλώσσες  δημιουργήθηκαν  από  τους  ίδιους 

ανθρώπους κατά την ίδια χρονική περίοδο, οι φιλοσοφίες τους είναι παρόμοιες. Οι μαθητές 

που  χρησιμοποιούν  αυτές  τις  γλώσσες  προγραμματίζουν  σε  λειτουργία  εκτός  σύνδεσης  και 

χρησιμοποιούν μια φορητή συσκευή σάρωσης για τον εντοπισμό εντολών. Το σύστημα αυτό 

κατανοεί  ποιες  εντολές  υπάρχουν  και  πώς  συνδυάζονται  για  την  κατασκευή  ενός 

προγράμματος  αναλύοντας τα κομμάτια του  παζλ. Τέλος, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι