Σχεδίαση και υλοποίηση κύβων tangible computing
22
ωστόσο μπορεί να χρησιμοποιηθεί συνδυαστικά με την παραδοσιακή διδασκαλία
(υβριδικό μοντέλο) συνδυάζοντας συστηματικά τις εκπαιδευτικές διαδικασίες και
την ανατροφοδότηση.
• Παράλληλα, χρησιμοποιώντας διαδραστικά πολυμεσικά εργαλεία, η ηλεκτρονική
μάθηση επηρεάζει θετικά τους εκπαιδευόμενους προωθώντας τα μαθησιακά
κίνητρα που ενεργοποιούν τη μεταφορά γνώσης μέσω διατήρησης, καθώς παρέχει
καινοτόμες μαθησιακές εμπειρίες που δεν είναι εύκολα προσβάσιμες από ένα
συμβατικό περιβάλλον εκπαίδευσης .
• Τα διακτυακά εργαλεία και περιβάλλοντα (ηλεκτρονικές πλατφόρμες, εργαλεία
διαμοίρασης περιεχομένου, ιστολόγια, wikis, κ.λπ.) που έχει στη διάθεσή της η
ηλεκτρονική μάθηση, καθιστούν δυνατή την αυτόνομη διαχείριση και την εύκολη
κοινή χρήση και μετάδοση της γνώσης , δίνοντας τη δυνατότητα για τη
δημιουργία δυναμικών κοινοτήτων μάθησης καθώς εκπαιδευόμενοι και
εκπαιδευτές ανταλλάσουν συλλογικά και συνεργατικά ερωτήματα, απόψεις,
προβληματισμούς και εναλλακτικές λύσεις σχετικά με τη φύση ενός προβλήματος.
• Η ηλεκτρονική μάθηση δεν περιορίζεται μόνο στη μεταφορά του περιεχομένου των
μαθημάτων, αλλά περιλαμβάνει και τις διαδικασίες σχεδιασμού (καθορισμός
σκοπού και επιμέρους στόχων), υλοποίησης και τελικής αξιολόγησης των
εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
Οι εύκολα προσιτές και οικείες σε όλο και μεγαλύτερες ομάδες εκπαιδευομένων
χρησιμοποιούμενες τεχνολογίες και η άμεση διαθεσιμότητά τους μέσω κινητών συσκευών σε
διαρκή βάση, καθιστούν πλέον την ηλεκτρονική μάθηση ως ένα νέο, καινοτόμο και σύγχρονο
εκπαιδευτικό μέσο. Στην παρακάτω εικόνα (Εικόνα 1.2) αναφέρονται συνοπτικά οι
παραπάνω έννοιες μέσω ενός περιγραφικού διαγράμματος.