background image

Σχεδίαση και υλοποίηση κύβων tangible computing 

 

20 

 

προκειμένου  να  μάθει  κάποιος  πως  δουλεύει  ένα  σύστημα  και  έτσι  η  προσοχή  του  χρήστη 

εστιάζεται  στο  πεδίο  εκμάθησης  γύρω  από  τον  προγραμματισμό,  ιδιότητα  που  τα  καθιστά 

ιδανικά  εργαλεία  εκμάθησης  για  άτομα  και  κοινωνικές  ομάδες  με  μικρή  εμπειρία  στον 

προγραμματισμό όπως παιδιά. 

Βάση των παραπάνω η διπλωματική εργασία θέτει τους ακόλουθους στόχους: 

•  Να  παρουσιάσει  την  ανάλυση  και  υλοποίηση  ενός  ολοκληρωμένου  συστήματος 

κύβων  μέσω  των  οποίων  τα  παιδιά  κυρίως  μικρότερων  ηλικιών  θα  έχουν  την 

δυνατότητα να  προγραμματίζουν  και  να  έχουν  ένα  απτικό  αποτέλεσμα  των  εντολών 

που έδωσαν μέσω των συνδυασμών των κύβων σε ένα άλλο οπτικοακουστικό μέσο. 

•  Να  αξιοποιήσει  το  παραπάνω  σύστημα  κύβων  και  να  παρέχει  στοιχεία  τα  οποία  θα 

μπορέσουν έμπρακτα να φωτίσουν τις συνθήκες και τα πιθανά οφέλη από τη χρήση 

απτικών  διεπαφών,  γενικά  και  ειδικά,  στον  εισαγωγικό  προγραμματισμό  σε  παιδιά 

μικρών ηλικιών. 

•  Να  παρουσιάσει  τα  οφέλη  της  χρήσης  νέων  τεχνολογιών  και  τέτοιων  δημιουργικών 

τρόπων εκμάθησης στην εκπαιδευτική διαδικασία γενικότερα. 

 

1.4 Ηλεκτρονική Μάθηση  

1.4.1 Βασικά χαρακτηριστικά 

Ο αιώνας που διανύουμε χαρακτηρίζεται από τη  συνεχή ανάπτυξη των Τεχνολογιών της 

Πληροφορίας  και  των  Επικοινωνιών  (Τ.Π.Ε.),  του  Διαδικτύου  αλλά  και  των  κινητών  και 

«έξυπνων»  συσκευών  μετασχηματίζοντας  τους  τρόπους  διδασκαλίας  μάθησης  και 

επικοινωνίας . Οι σύγχρονες ανάγκες για μια μορφή διδασκαλίας και μάθησης που προσφέρει 

μέγιστη  αυτονομία  και  ευελιξία  αναφορικά  με  τον  τόπο,  τον  χρόνο  και  το  ρυθμό  μάθησης, 

διευκολύνοντας  και  διευρύνοντας  ταυτόχρονα  τη  πρόσβαση  στο  κόσμο  της  γνώσης,  έχουν 

οδηγήσει  σε  ένα  νέο  είδος  εκπαιδευτικής  καινοτομίας,  την  ηλεκτρονική  μάθηση  (e- 

learning)[13]. 

Η ηλεκτρονική εκπαίδευση και μάθηση, παρά το γεγονός ότι δεν πρόκειται για φαινόμενο 

των τελευταίων ετών, αλλά με ανιχνεύσιμα σημάδια ήδη από τη δεκαετία του 1980, σήμερα 

τυγχάνει  ευρείας  αποδοχής μεταξύ   των  διδασκόντων  και  των διδασκομένων,  αλλά  και  της