background image

Σχεδίαση και υλοποίηση κύβων tangible computing 

 

16 

 

Κεφάλαιο 1 – Εισαγωγή 

Σε  αυτό  το  κεφάλαιο  θα  περιγραφεί  το  αντικείμενο  της  συγκεκριμένης  διπλωματικής 

εργασίας.  Αρχικά,  θα  γίνει  αναφορά  στην  υπάρχουσα  κατάσταση  που  επικρατεί  και  στον 

συνεχόμενα αναπτυσσόμενο και εξελισσόμενο χώρο της τεχνολογίας καθώς και το πως αυτό 

το  γεγονός  ανακλάται  και  στην  εκπαίδευση.  Στην  συνέχεια,  παρουσιάζονται  οι  προκλήσεις 

και  ο  σκοπός  που  οδήγησαν  στην  υλοποίηση  της  παρούσης  διπλωματικής  εργασίας. 

Μετέπειτα γίνεται αναφορά σε έννοιες αλλά και ορολογίες που αφορούν το έργο,  αναλύονται 

αντίστοιχα  συστήματα  που  έχουν  πραγματωθεί  από  άλλους  ερευνητές  και  λαμβάνεται  ένα 

ολοκληρωμένο συμπέρασμα. Τέλος, πραγματοποιείται μια συνοπτική παρουσίαση της δομής 

της εργασίας. 

 

 

1.1 Σημερινή κατάσταση 

Τις  τελευταίες  δεκαετίες  η  τεχνολογική  εξέλιξη  στον  χώρο  των  πληροφοριακών 

συστημάτων  έχει  γίνει  αναπόσπαστο  κομμάτι  της  εκπαιδευτικής  διαδικασίας  σε  όλες  τις 

βαθμίδες της εκπαίδευσης. Προσπαθώντας  κάθε εκπαιδευτική οντότητα να κάνει το μάθημα 

ειδικά της πληροφορικής και τη διαδικασία της μάθησης πιο ελκυστική, αποτελεσματική και 

άμεση έχει υιοθετήσει κάποια τεχνολογικά εργαλεία. Εξάλλου οι δεξιότητες που οι νέοι και οι 

μικροί κυρίως σε ηλικία μαθητές αποκτούν ανέκαθεν, ανεξάρτητα από την εκπαίδευση, λόγω 

της ενασχόλησής τους με ανάλογα τεχνολογικά «gadgets» καθιστούν και τη συμμετοχή των 

τελευταίων στην εκπαιδευτική διαδικασία πλέον κατάλληλη καθώς υπάρχουν διαρκώς στην 

καθημερινότητα των παιδιών. 

Φανερή επομένως γίνεται, η αναγκαιότητα της ανάπτυξης της έννοιας της τεχνολογίας και 

πιο  ειδικά  της  πληροφορικής  και  του  προγραμματισμού  στα  παιδιά  και  στους  μαθητές  από 

μικρές  πλέον  ηλικίες.  Προκειμένου  με  αυτόν  τον  τρόπο,  τα  άτομα  της  νέας  γενιάς  να 

αρχίσουν  να  αντιλαμβάνονται  τον  τρόπο  λειτουργίας  σε  ένα  βαθμό  των  συσκευών  που 

χρησιμοποιούν  και  κατ’  επέκταση  του  κόσμου  γύρω  τους,  καθώς  καλώς  ή  κακώς  πλέον  ο 

κόσμος μας αποτελείται και είναι δομημένος με βάση την τεχνολογία. Συστήνεται λοιπόν από 

ειδικούς  η  ανάπτυξη  παιχνιδιών  και  εργαλείων  που  θα  βοηθούν  τον  εκπαιδευτικό  να 

ενημερώσει και να εκπαιδεύσει τα παιδιά σε αυτό τον τομέα της κατανόησης και εμπέδωσης