background image

Σχεδίαση και υλοποίηση κύβων tangible computing 

 

107 

 

σχετικά με την παρούσα διπλωματική εργασία, το αναφερθέν σύστημα κύβων επιτυγχάνει το 

σκοπό του. Παρουσιάζει μία εναλλακτική μέθοδο μάθησης και εκπαίδευσης σε όρους σχετικά 

με την πληροφορική και τον προγραμματισμό.  

Η  εφαρμογή  τεχνικών μηχανικής  όρασης  για  τον  εντοπισμό  των  σχημάτων  στις  πλευρές 

των  κύβων,  η  επεξεργασία  των  οποίων  θα  οδηγήσει  στην  εκτέλεση  εντολών,  αποτελεί  μία 

διαφορετική  και  καινοτόμα  προσέγγιση.  Οι  εντολές  αυτές  σχεδιάστηκε  να  εκτελούνται  σε 

ακολουθία και να αφορούν κινήσεις. Δεν εξετάστηκαν πιο σύνθετες δομές προγραμματισμού 

καθώς θα ήταν δύσκολο να κατανοηθούν και να εφαρμοστούν από χρήστες  νεαρών ηλικιών 

στους οποίους απευθύνεται το σύστημα. Επιπλέον, ο συνδυασμός της  εκτέλεσης  αυτής των 

εντολών  με  ένα  διαδραστικό  εικονικό  παιχνίδι  προσδίδει  μία  ευχάριστη  και  διασκεδαστική 

νότα στη συνολική εμπειρία χρήσης χωρίς να χάνεται ο εκπαιδευτικός του χαρακτήρας.  

Παιδιά  και  μαθητές  μικρών  κυρίως  ηλικιών  μπορούν  να  χρησιμοποιήσουν  το  σύστημα 

ώστε να κατανοήσουν και να εμπεδώσουν τις προαναφερθείσες έννοιες, καθώς και να πάρουν 

μία ιδέα  για  τον προγραμματισμό με ένα ευχάριστο και οικείο για αυτά τρόπο. Τέλος, κάθε 

εκπαιδευτικός  και  όχι  μόνο,  έχει  τη  δυνατότητα  να  χρησιμοποιήσει  και  να  υλοποιήσει  το 

παρόν σύστημα εφαρμόζοντάς το στη δικιά του τάξη.