background image

77 

 

Κεφάλαιο 5  

 

Συμπεράσματα και μελλοντικές βελτιώσεις 

 

Στο  κεφάλαιο  αυτό  συνοψίζονται  τα  συμπεράσματα  που  εξήχθησαν  κατά  την 

εκπόνηση της διπλωματικής εργασίας. Επιπρόσθετα, παρουσιάζονται μελλοντικές βελτιώσεις 

που  μπορούν  να  επεκτείνουν  τις  δυνατότητες  του  Αυτοματοποιημένου  Επιλυτή  και  να  του 

προσδώσουν μεγαλύτερη απόδοση. 

5.1 Συμπεράσματα 

 

Κατά την παρούσα διπλωματική εργασία, αναπτύχθηκε μια μοναδική προσέγγιση με 

στόχο την οπτική αναγνώριση και την επίλυση του Ναρκαλιευτή. Ο επιλυτής απέκλινε από 

τις μεθόδους που προϋπήρχαν, συνδυάζοντας τεχνικές μηχανικής όρασης για την εύρεση του 

ταμπλό στην οθόνη του χρήστη και την αναγνώριση της κατάστασης των επιμέρους μπλοκ. 

Έχοντας  καλύψει  απρόσκοπτα  και  αποδοτικά  τις  ανάγκες  εισόδου,  ο  επιλυτής  εφαρμόζει 

βασικούς  ντετερμινιστικούς  αλγορίθμους  για  να  ξεδιαλύνει  τις  απλές  καταστάσεις  του 

ταμπλό  ενώ  μοντελοποιεί  ως  Προβλήματα  Ικανοποίησης  Περιορισμών  τις  πιο  απαιτητικές. 

Αξιοποιώντας  τον  επιλυτή  CP-SAT  που  βασίζεται  στην  υβριδική  τεχνική  LCG, 

εκμεταλλεύεται  τα  πλεονεκτήματα  των  μοντέλων  υψηλού  επιπέδου  και  της  αυτόνομης 

αναζήτησης  των  SAT  για  την  εύρεση  πιθανών  λύσεων.  Με  βάση  τις  πιθανές  λύσεις  που 

εξάγει  το  CP-SAT,  προσδίδεται  ακρίβεια  στην  επιλογή  των  επόμενων  κινήσεων  με  την 

πιθανοτική ανάλυση του ταμπλό.  

 

Όπως  είναι  εμφανές,  ο  Αυτοματοποιημένος  Επιλυτής  ενσωματώνει  τα  προτερήματα 

διαφόρων  τεχνικών  αλλά  ταυτόχρονα  επωμίζεται  τους  περιορισμούς  που  ενέχουν.  Με  τη 

χρήση  μεθόδων  ψηφιακής  επεξεργασίας  και  ανάλυσης  εικόνας,  η  είσοδος  του  επιλυτή 

εξασφαλίζεται  με  αισθητά  βελτιωμένο  χρόνο  εκτέλεσης  συγκριτικά  με  άλλες  μεθόδους 

οπτικής αναγνώρισης. Δεδομένου ότι επιτρέπει την επίλυση κάθε παρτίδας δίχως πρόσβαση 

στον κώδικα του παιχνιδιού, πρόκειται για μια ευέλικτη λύση σε ένα πρόβλημα που παίρνει 

πολλές μορφές. Στον αντίποδα, η προσέγγιση αυτή απαιτεί μεγάλη ακρίβεια στη διαμόρφωση 

κάθε  μοντέλου  αναγνώρισης  αντικειμένου,  κάτι  το  οποίο  συνήθως  είναι  αντιστρόφως 

ανάλογο  με  το  εύρος  των  προδιαγραφών  και  των  εκδόσεων  του  παιχνιδιού  που  μπορεί  να 

υποστηρίξει.  Κατά  συνέπεια,  τίθενται  περιορισμοί  σχετικά  με  τις  ρυθμίσεις  της  οθόνης  και