background image

67 

 

Αυτή  είναι  η  μόνη  στρατηγική  του  επιλυτή  που  ενέχει  ρίσκο  καθώς  όλες  οι  υπόλοιπες 

κινούνται  στα  πλαίσια  των  ντετερμινιστικών  αλγορίθμων.  Η  εσωτερική  αποτύπωση  του 

πίνακα πιθανοτήτων για το ταμπλό εμφανίζεται στην Εικόνα 3.19 για μία τυχαία κατάσταση. 

 

Εικόνα  3.19:  Η  εσωτερική  αποτύπωση  του  ταμπλό  για  τις  πιθανότητες  του  κάθε  μπλοκ  να  είναι  νάρκη.  Ως  -1 
εκφράζονται  οι  σημαίες,  ως  0  τα  ανοιχτά  μπλοκ  και  ως  0.27  τα  κλειστά  μπλοκ  εκτός  άκρης.  Τα  μπλοκ  άκρης 
διαχωρίζονται με μία γραμμή ενώ η πιο ασφαλής κίνηση έχει επισημανθεί (0.17).

 

 

3.8 Συνθήκες Τέλους Παιχνιδιού 

 

Μετά  την  εφαρμογή  τόσο  των  βασικών  στρατηγικών  όσο  και  της  προσέγγισης  ως 

CSP, είναι απαραίτητο να ελεγχθεί αν πληρούνται οι συνθήκες τερματισμού παρτίδας. Αν ο 

συνδυασμός  των  στρατηγικών  εφαρμοστεί  επιτυχώς  έως  το  τέλος  της  παρτίδας,  ο  επιλυτής 

έχει  κερδίσει  και  παρουσιάζεται  η  κατάσταση  της  Εικόνας  3.20a.  Από  την  άλλη,  αν  ο 

επιλυτής  επιλέξει  νάρκη  στην  κίνηση  που  επέφερε  κάποια  πιθανοτική  ανάλυση,  χάνει  την 

παρτίδα  και  συναντάει  την  κατάσταση  της  Εικόνας  3.20b.  Δεδομένου  ότι  ο 

Αυτοματοποιημένος  επιλυτής  ακολουθεί  τακτική  No-Flag  (δεν  αναθέτει  σημαίες  καθώς  τις 

αποτυπώνει  εσωτερικά),  οι  σημαίες  που  εμφανίζονται  όταν  αποκαλυφθούν  όλα  τα  κλειστά 

μπλοκ χωρίς νάρκη μπορούν να αξιοποιηθούν για την αναγνώριση της νίκης. Παράλληλα, το 

κόκκινο  πλαίσιο  γύρω  από  την  νάρκη  που  ευθύνεται  για  τον  πρόωρο  τερματισμό  της 

παρτίδας  μπορεί  να  χρησιμοποιηθεί  για  την  αναγνώριση  της  ήττας.  Καθώς  και  τα  δύο 

αντικείμενα  που  πρέπει  να  ανιχνευθούν  έχουν  σχεδόν  το  ίδιο  χρώμα,  η  ειδοποιός  τους 

διαφορά βρίσκεται στο εμβαδόν τους. Ωστόσο, πρέπει να ληφθεί υπόψη και ο αριθμός 3 διότι 

το εύρος τιμών έντασης του καλύπτει το εύρος των συνθηκών τερματισμού.  

 

Εφαρμόζοντας αλγόριθμο  κατωφλίωσης με εύρος (0,0,160)-(60,60,255), όπως για τον 

αριθμό 3, μπορεί να εκτελεστεί αλγόριθμος για την αποτελεσματική εύρεση περιγραμμάτων 

των  αντικειμένων  υπό  εξέταση.  Στη  συνέχεια,  ελέγχονται  όλα  τα  περιγράμματα  και 

αντιστοιχίζονται  με  βάση  το  εμβαδόν.  Συγκεκριμένα,  οι  σημαίες  φιλτράρονται  με  εμβαδόν  

μεταξύ 2 και 8 εικονοστοιχείων ενώ η αποκαλυμμένη νάρκη με εμβαδόν μεγαλύτερο των 40 

εικονοστοιχείων.  Κατά  αυτόν  τον  τρόπο,  αποφεύγεται  η  λανθασμένη  αναγνώριση  του 

αριθμού 3 ως συνθήκη τερματισμού ενώ διαχωρίζεται η νίκη με την ήττα.