background image

 

Περίληψη 

 

Με  την  έλευση  των  λύσεων  που  παρείχαν  οι  υπολογιστές  στην  επιστήμη,  η 

αυτοματοποίηση  θεμελίωσε  τη  θέση  της  ως  βάση  της  αποδοτικότητας.  Διαμέσου 

αυτοματοποιημένων  επιλυτών,  αντιμετωπίζονται  δυναμικά  προβλήματα  αυξημένης 

πολυπλοκότητας  και  μεταβαλλόμενης  φύσης.  Παρόλο  που  οι  επιλυτές  παρέχουν  λύσεις  σε 

τέτοια  προβλήματα,  η  μελέτη  και  βελτιστοποίηση  τους  φέρνει  στην  επιφάνεια  νέα 

ερωτήματα. Μία κατηγορία των προκλήσεων είναι και η επίλυση παιχνιδιών καθώς η εκτενής 

μελέτη τους οδηγεί σε σύνθετα υπολογιστικά προβλήματα. Αξιοποιώντας ένα μέσο όπως τα 

παιχνίδια, διευκολύνεται η παρατήρηση των αποτελεσμάτων των επιλυτών. Ως αποτέλεσμα, 

έχουν σημειωθεί πολλά ορόσημα στην ιστορία της επίλυσης των παιχνιδιών. 

 

Κατά  την  παρούσα  διπλωματική  εξετάζεται  το  παιχνίδι  του  Ναρκαλιευτή  και 

υλοποιείται  μια  μοναδική  προσέγγιση  με  στόχο  την  επέκταση  προϋπαρχόντων  μεθόδων 

οπτικής  αναγνώρισης  και  επίλυσης.  Ο  Αυτοματοποιημένος  επιλυτής  συνδυάζει  τεχνικές 

μηχανικής  όρασης  για  την  εύρεση  του  ταμπλό  και  την  αναγνώριση  της  κατάστασης  των 

επιμέρους  μπλοκ.  Παράλληλα,  αξιοποιεί  ντετερμινιστικούς  αλγορίθμους  για  τις  απλές 

καταστάσεις  του  ταμπλό  ενώ  μοντελοποιεί  τις  πιο  σύνθετες  ως  Προβλήματα  Ικανοποίησης 

Περιορισμών (CSP). Το μοντέλο αυτό εισάγεται στον επιλυτή CP-SAT που βασίζεται στην 

υβριδική τεχνική  LCG,  ώστε να κωδικοποιηθεί  και να επιλυθεί  από τον εσωτερικό επιλυτή 

SAT  με  τα  ανάλογα  υπολογιστικά  πλεονεκτήματα.  Με  βάση  τις  λύσεις  που  παρέχει  ο  CP-

SAT  για  τις  πιθανές  αναθέσεις  ναρκών,  γίνεται  πιθανοτική  ανάλυση  του  ταμπλό 

προσδίδοντας ακρίβεια στις επόμενες κινήσεις. 

 

Η  υλοποίηση  της  διπλωματικής  παρουσιάζει  τόσο  τα  πλεονεκτήματα  της  οπτικής 

αναγνώρισης και  της επίλυσης ως CSP,  όσο και τους περιορισμούς και τις προκλήσεις που 

ενέχουν. Ταυτόχρονα, δια μέσω πειραματικής διαδικασίας, αναλύονται οι συσχετίσεις μεταξύ 

μετρικών και η επιρροή της πυκνότητας ναρκών. 

 

 

Λέξεις  Κλειδιά: 

Μηχανική  όραση,  ψηφιακή  επεξεργασία  εικόνας,  ανάλυση  εικόνας, 

προβλήματα ικανοποίησης περιορισμών, C#