54
Εικόνα 3. 9: Σχεδιασμός των γραμμών που εξάγονται από τον αλγόριθμο μετασχηματισμού Hough στην αρχική εικόνα
με βάση τις παραμέτρους του Πίνακα 3.1 και το χάρτη ακμών της Εικόνας 3.8.
Η κάθε γραμμή που εξήγαγε ο μετασχηματισμός Hough αντιστοιχεί σε ένα σημείο
𝑃1(𝑥
1
, 𝑦
1
) και σε ένα σημείο 𝑃2(𝑥
2
, 𝑦
2
) που αποτελούν την αρχή και το τέλος της εκάστοτε
γραμμής. Σε αυτό το στάδιο, ο σκοπός του αλγορίθμου είναι η εύρεση της πάνω αριστερής
και κάτω δεξιάς γωνίας του ταμπλό ώστε να απομονωθεί. Βρίσκοντας αυτές τις δύο γωνίες
μπορούν να υπολογιστούν οι διαστάσεις του ταμπλό και η τοποθεσία της αρχής του ταμπλό
συναρτήσει των συνολικών διαστάσεων της οθόνης.
Οι γραμμές του ταμπλό μοιράζονται το ίδιο 𝑥
1
και
𝑥
2
ενώ οι στήλες μοιράζονται το
ίδιο 𝑦
1
και
𝑦
2
. Με τα δεδομένα αυτά, αρκεί να βρεθούν ποιες τιμές των 𝑥
2
, 𝑦
2
είναι μέγιστες
και ποιες τιμές των 𝑥
1
, 𝑦
1
είναι ελάχιστες κατά επανάληψη για να εξακριβωθούν οι
συντεταγμένες των δύο γωνιών. Αρχικά, επιλέγεται ένα τυχαίο σημείο P1 ως το σημείο με τις
μικρότερες τιμές 𝑥
1
και
𝑦
1
. Στη συνέχεια, εξετάζονται σταδιακά όλες οι γραμμές βρίσκοντας
το ελάχιστο και το μέγιστο x και y που έχουν ταυτόχρονα τις περισσότερες εμφανίσεις στον
πίνακα. Κάθε τιμή x και y έχει ένα τοπικό μετρητή για την προσμέτρηση των εμφανίσεών
της. Για τη διασφάλιση ότι πρόκειται για το ταμπλό του παιχνιδιού, η πρώτη ανάθεση
μεγίστων γίνεται μονάχα αν βρεθεί τουλάχιστον 4 φορές η εν λόγω τιμή του 𝑥
2
, 𝑦
2
(επειδή οι
μικρότερες δυνατές διαστάσεις του ταμπλό είναι 4×8). Οι μετέπειτα αναθέσεις μεγίστων και
ελαχίστων γίνονται μονάχα αν ο τοπικός μετρητής είναι μεγαλύτερος από το μετρητή του
τρέχοντος μεγίστου ή ελαχίστου.