background image

54 

 

 

Εικόνα 3. 9: Σχεδιασμός των γραμμών που εξάγονται από τον αλγόριθμο μετασχηματισμού Hough στην αρχική εικόνα 

με βάση τις παραμέτρους του Πίνακα 3.1 και το χάρτη ακμών της Εικόνας 3.8.

 

 

 

Η  κάθε  γραμμή  που  εξήγαγε  ο  μετασχηματισμός  Hough  αντιστοιχεί  σε  ένα  σημείο 

𝑃1(𝑥

1

, 𝑦

1

) και σε ένα σημείο 𝑃2(𝑥

2

, 𝑦

2

) που αποτελούν την αρχή και το τέλος της εκάστοτε 

γραμμής. Σε αυτό το στάδιο, ο σκοπός του αλγορίθμου είναι η εύρεση της πάνω αριστερής 

και κάτω δεξιάς γωνίας του ταμπλό ώστε να απομονωθεί. Βρίσκοντας αυτές τις δύο  γωνίες 

μπορούν να υπολογιστούν οι διαστάσεις του ταμπλό και η τοποθεσία της αρχής του ταμπλό 

συναρτήσει των συνολικών διαστάσεων της οθόνης.  

Οι γραμμές του ταμπλό μοιράζονται το ίδιο 𝑥

1

 και 

𝑥

2

 ενώ οι στήλες μοιράζονται  το 

ίδιο 𝑦

1

 και 

𝑦

2

. Με τα δεδομένα αυτά, αρκεί να βρεθούν ποιες τιμές των 𝑥

2

, 𝑦

2

 είναι μέγιστες 

και  ποιες  τιμές  των  𝑥

1

, 𝑦

1

  είναι  ελάχιστες  κατά  επανάληψη  για  να  εξακριβωθούν  οι 

συντεταγμένες των δύο γωνιών. Αρχικά, επιλέγεται ένα τυχαίο σημείο P1 ως το σημείο με τις 

μικρότερες τιμές 𝑥

1

 και 

𝑦

1

. Στη συνέχεια, εξετάζονται σταδιακά όλες οι γραμμές βρίσκοντας 

το ελάχιστο και το μέγιστο x και y που έχουν ταυτόχρονα τις περισσότερες εμφανίσεις στον 

πίνακα.  Κάθε  τιμή  x  και  y  έχει  ένα  τοπικό  μετρητή  για  την  προσμέτρηση  των  εμφανίσεών 

της.  Για  τη  διασφάλιση  ότι  πρόκειται  για  το  ταμπλό  του  παιχνιδιού,  η  πρώτη  ανάθεση 

μεγίστων γίνεται μονάχα αν βρεθεί τουλάχιστον 4 φορές η εν λόγω τιμή του 𝑥

2

, 𝑦

2

 (επειδή οι 

μικρότερες δυνατές διαστάσεις του ταμπλό είναι 4×8). Οι μετέπειτα αναθέσεις μεγίστων και 

ελαχίστων  γίνονται  μονάχα  αν  ο  τοπικός  μετρητής  είναι  μεγαλύτερος  από  το  μετρητή  του 

τρέχοντος μεγίστου ή ελαχίστου.