background image

15 

 

Κεφάλαιο 1  

 

Εισαγωγή 

1.1 Ορισμός Προβλήματος 

Η εδραίωση των υπολογιστών ως πυρήνας της τεχνολογικής ανάπτυξης αποτελεί πλέον 

αδιαμφισβήτητο γεγονός. Η καθημερινότητα του μέσου ανθρώπου απαρτίζεται από εργαλεία 

και τις λύσεις που παρέχουν, ενώ δε θα ήταν υπερβολή να γίνει η δήλωση πως οι υπολογιστές 

έχουν  θέσει  ισχυρές  ρίζες  σχεδόν  σε  κάθε  πτυχή  της  ζωής  μας.  Σύμφωνα  με  πηγές  [1],  το 

2021  ο  μέσος  άνθρωπος  περνάει  6  ώρες  και  57  λεπτά  κάθε  μέρα  χρησιμοποιώντας  τον 

υπολογιστή ή το κινητό του. Το μεγαλύτερο μέρος των ωρών αποδίδονται στην ψυχαγωγία 

και συγκεκριμένα, στα παιχνίδια για αυτές τις συσκευές. 

Η πρόκληση των παιχνιδιών κέντριζε ανέκαθεν το ενδιαφέρον τόσο των παικτών όσο 

και  πολλών  επιστημονικών  κοινοτήτων  [2].  Κατά  την  πρώτη  επαφή  με  το  παιχνίδι,  ο  κάθε 

παίκτης  ανακαλύπτει  έναν  ολοκαίνουργιο  κόσμο  με  ζωηρά  γραφικά,  πιθανές  δράσεις  αλλά 

και κανόνες που δεν έχει ακόμα εξερευνήσει. Η αρχική γοητεία της ανακάλυψης παρέρχεται 

και την αντικαθιστά η έμφυτη ανάγκη του ανθρώπου να κατακτήσει την πρόκληση. Με βάση 

τις  εμπειρίες  που  αποκτά  σταδιακά,  αλλά  και  με  την  ενδότερη  κατανόηση,  ο  παίκτης 

βελτιστοποιεί τις στρατηγικές του, ακόμα κι αν δε γίνεται συνειδητά από τον ίδιο, πάντα με 

στόχο  να  καταφέρει  να  βγει  νικητής.  Υπάρχουν  πολλοί  παράγοντες  που  αλλάζουν  από 

παιχνίδι σε παιχνίδι, όλα όμως παρέχουν μία ψυχαγωγική δοκιμασία για όσους επιδιώκουν να 

ακονίσουν το μυαλό τους. 

Παρόλο που οι υπολογιστές έχουν προσδώσει λύσεις για αναρίθμητα προβλήματα, με 

την ευρύτατη μελέτη για την καινοτομία και τη βελτιστοποίηση έχουν αναδυθεί ερευνητικά 

ερωτήματα  που  απαιτούν  απάντηση.  Ένα  από  αυτά  τα  ερωτήματα,  είναι  το  πως  θα 

προγραμματιστούν υπολογιστές για να επιλύσουν ορισμένες προκλήσεις και ειδικά αυτές των 

παιχνιδιών. Ακόμα και όταν πρόκειται για ένα παιχνίδι με σαφείς και ξεκάθαρους κανόνες η 

εξέταση  του  συχνά  οδηγεί  σε  πολύπλευρες  και  δυσεπίλυτες  καταστάσεις.  Τόσο  από 

προγραμματιστικής όσο και μαθηματικής απόψεως, σχηματίζονται προβλήματα τα οποία δεν 

είναι  εμφανή  δίχως  τη  διερευνητική  ματιά  που  διέπει  τους  δύο  κλάδους.  Αντιθέτως,  για  το 

μέσο  παίκτη  μία  παρτίδα  αποτελεί  εναργή  υπόθεση,  καθώς  τέτοια  προβλήματα  δεν  έχουν 

κάποια  επίπτωση  ούτε  του  απαγορεύουν  να  τελειώσει  μία παρτίδα.  Η  παραπλανητική  αυτή