background image

34 

 

3. Σχεδιασμός και ανάπτυξη 

Σε αυτό το κεφάλαιο γίνεται ανάλυση των απαιτήσεων του συστήματος, αλλά και η καταγραφή 

των  προδιαγραφών  του.  Σε  πρώτη  φάση,  εξετάζονται  οι  περιπτώσεις  χρήσεις  του 

πληροφοριακού συστήματος και στη συνέχεια γίνεται ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της βάσης 

δεδομένων. Επιπλέον, γίνεται αναλυτική αναφορά στις τεχνικές που εφαρμόστηκαν για την 

ασφάλεια του πληροφοριακού συστήματος που χρησιμοποιήθηκαν.  

3.1 Απαιτήσεις συστήματος 

Για να επιτευχθεί μία διαδικτυακή εφαρμογή και να φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα,  πρέπει 

να  έχουν  καθοριστεί  οι  προδιαγραφές  του  πληροφοριακού  συστήματος.  Για  την  παρούσα 

εφαρμογή,  σκοπός  της  είναι  η  σωστή  σχεδίαση  και  υλοποίησή  της.  Έτσι,  για  να  επιτύχει  ο 

σκοπός  αυτός,  πρέπει  να  καθοριστούν  οι  απαραίτητες  απαιτήσεις  του  πληροφοριακού 

συστήματος.  Στη  συνέχεια,  γίνεται  εκτενής  ανάλυση  στις  απαιτήσεις  του  συστήματος  που 

καθορίστηκαν. 

❖  Πρόσβαση στο διαδίκτυο 

Απαραίτητη προϋπόθεση για να μπορεί να λειτουργεί μια διαδικτυακή εφαρμογή είναι 

η σύνδεση στο διαδίκτυο. Χωρίς αυτή δεν έχει τίποτα ουσία. Κανένας χρηστής δεν θα 

έχει  τη  δυνατότητα  να  συνδεθεί  στην  εφαρμογή,  δεν  θα  μπορεί  να  δει  τους 

καθημερινούς του στόχους, δεν θα μπορεί να σημειώνει τις τροφές που κατανάλωσε, 

δεν θα μπορεί να καταγράφει τις διάφορες μετρήσεις που επιτελεί και γενικά δεν θα 

έχει τη δυνατότητα να κάνει καμία από τις διαθέσιμες λειτουργίες που υποστηρίζει το 

σύστημα. 

❖  Επεκτάσιμο και συντηρήσιμο 

Μία ακόμα προϋπόθεση για να έχει συνέχεια και προοπτική η διαδικτυακή εφαρμογή 

είναι να υπάρχει συνέπεια. Πιο συγκεκριμένα, ο κώδικας πρέπει να είναι καθαρός και 

αναγνώσιμος, ώστε οποιαδήποτε στιγμή χρειαστεί κάποιος χρήστης να ξαναδουλέψει 

πάνω στο ίδιο κομμάτι να του είναι εύκολο. Να υπάρχει σωστή ονοματοδοσία σε κάθε 

μεταβλητή, σε κάθε συνάρτηση, σε κάθε αρχείο, έτσι ώστε να γνωρίζει απευθείας σε τι 

αναφέρεται  το  κάθε  κομμάτι.  Σε  περίπτωση  που  συμβαίνει  αυτό,  είναι  ευκολότερο 

ακόμα  και  για  έναν  τρίτο  να  κάνει  διορθώσεις,  αν  χρειαστούν  μέσα  στον  κώδικα 

(Debbugging) και σε λιγότερο χρόνο.