background image

παράδειγμα, ένα νευρωνικό δίκτυο που έχει εκπαιδευτεί να αναγνωρίζει τουλίπες

σε εικόνες, δεν απαιτεί να εκπαιδευτεί εκ νέου από το μηδέν για να αναγνωρίζει

και τριαντάφυλλα.

Αρκετά προβλήματα όπου η λύση τους μέχρι και πριν από μερικά χρόνια δινόταν

με την ενσωμάτωση ανθρώπινης γνώσης στον κώδικα, σήμερα επιλύονται με χρήση

αλγορίθμων μηχανικής μάθησης. Μερικά παραδείγματα αφορούν:

• Μηχανική Όραση (Machine Vision)

– Εντοπισμός και αναγνώριση αντικειμένων σε εικόνες και video (Object

Detection & Recognition)

• Ρομποτική (Robotics)

• Μηχανές Αναζήτησης (Search Engines)

• Ανίχνευση κυβερνοεπιθέσεων (Cyberattack detection)

• Επεξεργασία φυσικής γλώσσας (Natural Language Processing)

– Κατανόηση της φυσικής γλώσσας και μοντελοποίηση της για χρήση από

μηχανές (Natural Language Understanding and Generation)

• Παίξιμο Παιγνίων (Game playing)

• Βιοπληροφορική (Bioinformatics)

Η μηχανική μάθηση ταξινομείται σε τρεις βασικές κατηγορίες ανάλογα με την

φύση των δεδομένων εισόδου και την ανατροφοδότηση σε ένα σύστημα εκμάθησης

[33] :

• Μάθηση υπό επίβλεψη (Supervised Learning): Στο υπολογιστικό σύστημα δί-

νονται ως είσοδο δεδομένα με ετικέτες που αντιπροσωπεύουν την κατηγορία

στην οποία ανήκουν. Στόχος είναι να εξαχθεί ένας γενικός κανόνας αντιστοίχι-

σης της εισόδου με την κατάλληλη κατηγορία. Η αναγνώριση προκαθορισμένων

αντικειμένων σε εικόνες είναι ένα είδους προβλήματος που ανήκει σε αυτή την

κατηγορία.

41