Εικόνα. 3.8: Φίλτρο κατωφλίωσης
3.2.2
Εντοπισμός και αναγνώριση σχήματος και χρώματος αντικειμένων
Η λειτουργία εντοπισμού του σχήματος και χρώματος αντικειμένων εκτελείται
πρώτη κατά σειρά στο σενάριο κώδικα της μηχανικής όρασης. Αρχικά να υπογραμ-
μιστεί ότι ο αλγόριθμος που αναπτύχθηκε γι’ αυτήν τη λειτουργία μπορεί να τροπο-
ποιηθεί ώστε να αναγνωρίζει οποιοδήποτε χρώμα. Στην παρούσα υλοποίηση επιλέ-
χθηκε να ανιχνεύονται 3 χρώματα το κόκκινο, το πράσινο και το μπλε και όσο αφορά
το σχήμα να ανιχνεύονται το τετράγωνο,το ορθογώνιο, το τρίγωνο, το πεντάγωνο και
ο κύκλος. Η συνάρτηση η οποία υλοποιεί τον εν λόγω αλγόριθμο, δέχεται ως είσοδο
το τρέχον στιγμιότυπο από την κάμερα, το οποίο είναι μια εικόνα διαστάσεων 640
x 480 pixels και τις ανώτερες και κατώτερες τιμές ορίων του χρώματος που πρόκει-
ται να ανιχνευφθεί. Το πρώτο βήμα που εκτελείται είναι η εφαρμογή Γκαουσιανoύ
φίλτρου θολώματος με χρήση kernel διαστάσεων 11 x 11. Η τιμή του kernel προέ-
κυψε πειραματικά διότι απέδωσε καλύτερο οπτικό αποτέλεσμα συναρτήσει και της
κάμερας USB που χρησιμοποιήθηκε. Η επιλογή του Γκαουσιανού θολώματος έγινε
βάση του αποτελέσματος που αποφέρει σε συνδυασμό με τους μορφολογικούς χει-
ρισμούς που ακολουθούν. Έπειτα η εικόνα μετατρέπεται από το χρωματικό χώρο
109