Κεφάλαιο 3
Σχεδίαση και υλοποίηση λογισμικού
Στο παρόν κεφάλαιο γίνεται διεξοδική αναφορά στην αρχιτεκτονική, τον τρόπο
λειτουργίας του προγράμματος καθώς και στους αλγόριθμους και τις τεχνικές που
αναπτύχθηκαν σε κάθε τμήμα του ξεχωριστά. Στόχος του προγράμματος είναι η
ανίχνευση και ο εντοπισμός αντικειμένων βάση του χρώματος, του σχήματος, του
είδους καθώς και της ετικέτας QR code, ώστε να συλλεχθούν και να παραδοθούν
από το ρομποτικό βραχίονα στον χρήστη μέσω φωνητικής αλληλεπίδρασης.
3.1
Γενική περιγραφή λειτουργίας συστήματος
Ξεκινώντας με τη περιγραφή των βημάτων του συστήματος, αρχικά εκφωνεί-
ται στα Ελληνικά και ακολούθως στα Αγγλικά ηχητικό μήνυμα που ενημερώνει
τον χρήστη για τις διαθέσιμες γλώσσες που μπορεί να επιλέξει για την μετέπειτα
φωνητική αλληλεπίδραση. Ταυτόχρονα με την προαναφερθείσα ενέργεια εκτελείται
αυτόματη βαθμονόμηση του ρομποτικού βραχίονα η οποία καταλήγει σε μία προ-
καθορισμένη θέση ετοιμότητας. Σε αυτό το σημείο ο χρήστης μπορεί να επιλέξει να
απαντήσει είτε στα Ελληνικά λέγοντας «Ελληνικά» ή «Αγγλικά», είτε στα Αγγλικά
λέγοντας «Greek» ή «English». Το σύστημα αφού έχει αναγνωρίσει επιτυχώς τη
γλώσσα επικοινωνίας, ανταποκρίνεται εκφωνώντας την επιλογή προς επιβεβαίωση.
Στη περίπτωση που δεν έχει επιτευχθεί επιτυχής αναγνώριση μετά από τρείς προ-
σπάθειες, επιλέγεται ως προκαθορισμένη γλώσσα επικοινωνίας τα Ελληνικά. Στη
συνέχεια, εκφωνείται μήνυμα που ενημερώνει το χρήστη για τις διαθέσιμες λειτουρ-
γίες που προσφέρονται και τις κατάλληλες λέξεις που θα πρέπει να εκφωνηθούν
για την ενεργοποίηση τους. Οι λειτουργίες αυτές είναι η αναζήτηση και η απευθείας
παράδοση αντικειμένου. Για την ενεργοποίηση της πρώτης ο χρήστης θα πρέπει να
97